в

Як передає кореспондент УНІАН, про це на брифінгу заявив заступник генерального прокурора Віталій Касько.

Касько спростував ряд міфів про даний законопроект, які поширюються народними депутатами-противниками ухвалення цього закону. Зокрема, він зауважив, що спецконфіскація та арешт майна застосовуються, згідно з даним законопроектом, не до всіх без виключення кримінальних злочинів, зокрема, злочини, вчинені з необережності, не підпадатимуть під дію цього закону в разі його ухвалення.

Читайте такожВР дала хід закону про спецконфіскацію майна

Відео дня

Також Касько додав, що безпідставними є побоювання народних депутатів з приводу того, що даний законопроект, коли він стане законом, буде використовуватися прокурорами для вимагання хабарів з підприємців - фігурантів кримінальних справ.

В цьому зв'язку Касько зауважив, що будь-який закон, який би він не був досконалий, може використовуватися нечистими на руку правоохоронцями з метою власного збагачення.

Крім того, він наголосив, що як арешт майна, так до рішення справи по суті, так і спецконфіскація буде здійснюватися виключно на підставі судової ухвали, і прокурор у судовому процесі повинен буде довести необхідність арешту чи спецконфіскації.

Разом з тим Касько наголосив, що ухвалення цього законопроекту дозволить уникнути ситуації, коли потенційний фігурант кримінального провадження переоформлює своє майно на третіх осіб і, таким чином, у слідства та суду немає підстав для його арешту або конфіскації, навіть коли вина фігуранта справи буде доведена в судовому порядку.

Також, говорячи про арешт майна третіх осіб, Касько зазначив, що і в цьому випадку прокурор повинен буде довести в суді злочинне походження даного майна. Крім того, він зауважив, що процедура арешту та спецконфіскації не стосуватиметься будь-якого майна кримінального провадження, а лише того, яке має відношення до скоєння злочину: або набуте злочинним шляхом, або воно в той чи інший спосіб було знаряддям злочину.

Як повідомляв УНІАН, Верховна Рада 8 жовтня прийняла в першому читанні законопроекти, які дозволяють арешт і спецконфіскацію майна в осіб, яких підозрюють у тяжких злочинах, навіть якщо це майно записане на інших осіб (№2540а, №2541а).