этот материал доступен на русском

Великі чорні діри можуть бути шляхом у космічний гіперпростір

18:14, 11 січня 2019
Наука та IT
1895 0
Великі чорні діри, які обертаються, можуть бути шляхом для швидких космічних подорожей / NASA

Один із заповітних сценаріїв наукової фантастики говорить про використання чорних дір в якості порталів у інший вимір чи всесвіт. І ця фантазія насправді може виявитися ближчою до реальності, ніж раніше вважалося.

Про це в статті для Newsweek пише професор фізики Массачусетського університету Гаурав Ханна. Чорні діри лишаються одними з найбільш загадкових об'єктів у всесвіті. Вони - наслідок того, як потужна гравітація без упину знищує загиблу зірку, породжуючи тим самим справжню сингулярність. Таке буває, коли ціла зірка стискається до єдиної точки з нескінченною щільністю.Ця щільна і гаряча сингулярність створює діру у матерії самого часопростору, відкриваючи вірогідні можливості для подорожі в гіперпросторі. Тобто в короткому шляху в часопросторі, який дозволяє долати великі космічні дистанції за короткий термін.

Читайте такожNewsweek: Стівен Хокінг допускав подорожі в часі й не дарма

Вчені до цього часу вважали, що будь-який космічний корабель, який спробує використати чорну діру як портал, зіштовхнеться з найгіршим. Гаряча і щільна сингулярність змусить апарат розширюватися і стискатися з неприємною амплітудою аж поки повністю не випарує його.

Ханна пише, що його команда в Массачусетському університеті разом з колегами з коледжу Джорджа Гвіннетта виявили, що чорні діри за своєю природою різні. І якщо йдеться про чорну діру на кшталт Сагіттаріус А, яка розміщена в центрі нашої галактики, має великий розмір і обертається, тоді прогноз для космічного корабля сильно змінюється. Тому що сингулярність, з якою йому доведеться зіштовхнутися, буде діяти дуже "м'яко", що може дозволити мирно пройти крізь чорну діру.

На думку вченого, вся справа в тому, що сингулярність в середині великої чорної діри, яка обертається, технічно "слабка". І саме тому вона не знищує об'єкти, які з нею контактують. На перший погляд, цей факт може здатися нелогічним. Але можна провести аналогію з тим, як людина може швидко провести пальцем над свічкою, температура полум'я якої сягає 2 тисяч градусів за Цельсієм, і при цьому не обпектися.