65 мільйонів років тому внаслідок вимирання зникли динозаври / Рlanete-zemlya

Згідно з новим дослідженням учених, крім п'яти катастрофічних вимирань, в історії Землі було і шосте, яке сталося два мільярди років тому і було найдавнішим і наймасовішим.

Про це повідомляє Naked Science, посилаючись на дані нового дослідження.

Вчені нагадують, що в історії Землі було п'ять найбільших і 20 менш значних вимирань, внаслідок яких спостерігалося скорочення кількості видів на 20-50 відсотків. Останнє велике вимирання сталося 65 мільйонів років тому, внаслідок нього зникли динозаври.

Читайте такожЛюди можуть вимерти за тим же сценарієм, що і динозаври

Нове дослідження, яке ґрунтується на аналізі давніх викопних порід, показує, що наймасовіше вимирання сталося серед одноклітинних організмів понад два мільярди років тому. Воно припускає, що ця катастрофа була наймасовішою.

Згідно з новою роботою вчених, масове вимирання бактерій відбулося незабаром після кисневої революції - 2,05 мільярда років тому. Такий висновок вчені зробили, вимірюючи вміст ізотопів кисню, сірки та барію в мінералі баріте (сульфат барію). Виявилося, що в цей період вміст кисню різко впав. Це означає, що бактерії перестали його виробляти. Потенційно виробництво кисню впало мінімум п'ять і максимум у 200 разів.

Такий колапс, на думку авторів, ймовірно, був викликаний браком найважливіших поживних речовин, таких як фосфор, який є важливим фактором у поширенні і розвитку ціанобактерій.

Як повідомляв УНІАН, наймасовіше вимирання живих організмів на Землі відбулося через виверження вулканів. До такого висновку прийшли фахівці з університету Цінціннаті і Китайського університету геонаук.