Танк Т-90М / Міністерство оборони РФ

Ще у 2020 році рашиський військово-промисловий комплекс остаточно розписався у тому, що хвалена "Армата" так і залишиться "парадним" танком, який час від часу буде глохнути на Червоній площі під час параду. Відсутність двигуна, електроніки, нової 152-мм гармати та інших систем не дозволило запустити його серійне виробництво, яке за попередніми планами мало досягти обсягу 1500 одиниць до 2020 року. 

Тому, замість "Армати" у військово-промисловий комплекс РФ почав чергову модернізація танка Т-90. А поки хвалений російський танкопром розписувався у своїй безпорадності, кремлівська пропаганда почала створювати міф під назвою Т-90М "Прорыв".

Т-90 - "жертва піару"

Якщо дуже коротко описати всю долю Т-90, то "жертва піару" буде найточнішим описом. Справа в тому, що ніякого Т-90 взагалі не повинно було бути, бо у 1986 році у СРСР почали розробку чергової модернізації Т-72, варіації на тему харківського Т-64, яка отримала назву Т-72БУ.

Т-72БУ був створений виключно для того, щоб підтягнути бойові можливості Т-72 до рівня Т-64БВ, Т-80У та Т-80УД, які на голову були вищі за можливостями. Також на нього був встановлений новий динамічний захист та станція активних перешкод "Штора".

Т-72БУ до перейменування в Т-90

А вже у 1992 році цю модернізацію перейменували у Т-90, головною причиною стала необхідність заявити, що це перший танк розроблений у РФ, а не СРСР, а по друге - спроба вийти на міжнародні ринки з "новою продукцією". І в результаті у 2001 році 310 одиниць Т-90 вдалось продати Індії за 1 млрд доларів, цей контракт був декілька разів пролонгований і приніс Кремлю ще 5,5 млрд доларів, завдяки продажу додаткових 454 машин, 223 машкомплектів та ліцензії на виробництво 1000 танків у самій Індії. 

Рішення щодо Т-90 в самій Індії багаторазово становилось предметом скандалів, через підозри у корупції та неможливості російських танків працювати в умовах індійського клімату. Значно падала потужність двигуна, який постійно перегрівався, а електроніка виходила з ладу.

Ліцензійний Т-90 Збройних сил Індії / Міністерство оборони РФ

Проблема з двигуном не залишила цей танк досі, тому що в РФ продовжують використовувати один той же V-подібний 12-циліндровий дизель з об'ємом 38 880 куб. см. його сучасна версія - в-92С2Ф, яка була представлена в 2017 році, надута турбіною до 1130 к. с.. А починалося все, увага, з двигуна В-2, створеного в Харкові в 1930-х роках для Т-34.

Щось новіше у РФ створити так і не змогли, а кожна модернізація Т-72, а згодом Т-90 призводила до збільшення ваги танка, компенсувати яку було можливо виключно підвищенням потужності двигуна, що здійснювалось, в першу чергу, встановленням потужнішої турбіни. 

Т-90М-недоАрмата

"Армата" свого часу у Кремлі розглядалась, як унікальне рішення, яке дозволить покінчити з цілим "зоопарком" танків та інших бронемашин. "На папері" все виглядало ідеально, створюється одне гусеничне шасі, яке стає базою для одного єдиного виду танка, САУ, важкої БМП та інших машин.

В результаті, у РФ продовжується різнобій, коли на озброєнні стоять майже однакові за характеристиками, але різні за компонентами та не взаємозаміні Т-72, Т-80 та Т-90. Більше того, ситуація ще гірша через наявності безлічі модернізації.

Тому створення Т-90М це просто спроба підтримати боєздатність танків Т-90 створених у кінці 80-х до більш-менш сучасного рівня. Звісно, шляхом встановлення нових прицілів, системи управління вогнем, динамічного захисту. А також потужнішого двигуна, щоб танк міг ще якось їздити, бо вага машини впевнено підібралась до 50 тонн.

Танк Т-90М / Міністерство оборони РФ

В результаті, у якості прицілу на Т-90М стоїть білоруська "Сосна-У", яка була розроблена білоруським "Пеленг" у 2000-х роках та використовує французький тепловізор Thales. Новий динамічний захист - "Релікт", реальна ефективність якого доведена тисячами знищених танків рашистів. Двигун - 1130-сильний В-92С2Ф, який димить, коптить та має вкрай низький ресурс.

Із відносно цікавого, система управління вогнем "Калина", яку нібито перенесли з "Армати" та панорамний приціл командира. А також дистанційно керована турель, яка дозволяє командиру Т-90 не вилазити з танка для стрільби з кулемета. Так само як у Т-64 з 70-х років.

Окрім того, цікаве продовження кормової частини башти, в якій, нібито, має розміщуватись нова боєукладка з новим механізмом заряджання. Але доступні фото з середини машини, говорять, що ніяких змін зроблено не було.

У будь-якому випадку, результат всієї цієї модернізації вкрай прогнозований. Як і Т-72Б3, як і Т-80БВМ, новітній Т-90М "Прорыв" - був знищений. Зазначимо, що загальна кількість Т-90М в армії РФ, скоріш за все, становить не більше кількох десятків.

Характеристики Т-90М

  • Екіпаж: 3 людини
  • Маса: 48 т
  • Двигун: 1130 к. с.
  • Питома потужність: 23 к. с. / т
  • Калібр гармати: 125 мм
  • Швидкість по шосе: 70 км / год

Вас також можуть зацікавити: