imgur.com

Міжнародна група вчених провела дослідження у найсухішому і найхолоднішому місці планети - в районі Сухих долин Мак-Мердо, де мільйони років не було ні снігу, ні дощу, пише "Моя планета". З допомогою спеціального електромагнітного датчика, прикріпленого до вертольота вдалося виявити мережу підземних солоних озер на глибині до 350 м.

Читайте такожГеофізики спрогнозували новий катаклізм планетарного масштабу

Вчені були дуже здивовані наявністю води в глибинах Антарктиди, оскільки температура тут нижче точки замерзання. Але ще більш несподіваним відкриттям стало те, що озера виявилися живими: в них живе безліч мікробів. Цей факт змусив вчених припустити, що і на Марсі можливе життя: ландшафт і природні умови в сухих долинах Антарктиди мають схожість з пейзажами і кліматом Червоної планети.

Цікаво, що сліди перебування мікроорганізмів у підземних водах Антарктиди можна побачити неозброєним оком. В долині Тейлора є так званий Кривавий водоспад - потік червоної рідини, що випливає з льодовика Тейлора і впадає в озеро Бонні. Автори дослідження стверджують, що саме мікроби, що містяться в підлідних озерах, надають водоспаду настільки несподіваний серед льодів і снігу червоний відтінок, сприяючи окислення солоної води.

Згідно з даними електромагнітного датчика SkyTEM, який здатний знаходити порожнечі і рідину під товщею льоду, вимірюючи опір ґрунту, мережа підземних озер простягається на 12 км. від узбережжя вглиб материка. Дослідники відзначили, що води Антарктиди пов'язані обширною системою каналів і це підвищує шанси на виживання мікробів. На Марсі, як вважають вчені, в сухих долинах підземні води також з'єднані. Вони сподіваються, що подальші дослідження Антарктиди допоможуть дізнатися більше про життя на Червоній планеті, про зміну клімату на Землі і про життя всієї екосистеми Білого континенту.

«Наше відкриття може змінити уявлення людей про прибережні поля Антарктиди, - сказав провідний дослідник Джилл Мікуцкі з Університету Теннессі. - Ми дізналися, що значні запаси води залягають нижче поверхні, і вони, швидше за все, просочуються в океан і впливають на поживні речовини, що містяться в океані, а в кінцевому підсумку - на здоров'я всієї екосистеми».