Танкер затонув біля берегів Одеси /  фото УНІАН

Громадські працівники заявляють, що розрізання на частини танкера «Делфі», який зазнав аварії біля одеського пляжу в 2019 році, загрожує місту техногенною та екологічною катастрофою.

Як передає кореспондент УНІАН, про це сьогодні на брифінгу заявили представники громадської екологічної організації «Зелений лист».

За словами керівника організації Владислава Балінського, танкер, який знаходиться на пляжі «Дельфін», - свого роду «екологічна міна».

Відео дня

«Від дії органів влади на сьогодні залежить стану найближчих до «Дельфіна» пляжів на кілька років вперед ... Масштабна екологічна та техногенна катастрофа може бути заподіяна необдуманими і безвідповідальними діями керівництва Адміністрації морських портів України з видалення з акваторії нафтоналивного танкера», - заявив Балінський.

Читайте такожАварійний танкер «Делфі» можуть порізати на місці - Голова Одеської ОДА

Він пояснив, що метод (розрізання на місці), до якого, за даними екологів, схиляються чиновники, згубний для морської флори і фауни.

Зокрема, відповідно до одного з планів, судно розріжуть на дві частини і видалять спочатку його носову, а потім кормову частину. Однак перед цим необхідно провести дегазацію - відкачування з танкера пального, масла та ін. на берег або на спеціалізовані судна. Після цього нафтоналивні ємності судна провітрюють, з їхніх стінок механічно видаляють залишки пального тощо.

Як наголосили громадські працівники, даний процес небезпечний в умовах, коли судно знаходиться поблизу берега, в межах міста.

Представники «Зеленого листа» вважають, що в умовах відкритої пляжної зони неможливо провести ретельну дегазацію і зачистку залишків нафтопродуктів з танкера, тим більше - в плановані терміни (листопад 2020 року), коли в Чорному морі будуть сильні шторми.

«Це означає, що метод розрізання судна неприйнятний з точки зору екологічної та техногенної безпеки, а також з точки зору безпечного проведення робіт», - заявили громадські працівники.

Також вони вважають, що заявлена АМПУ вартість робіт - 24,5 млн грн - занадто завищена, і зараз існують набагато дешевші (у 8-10 разів) і безпечніші проекти підйому танкера. Ці проекти не пов'язані з розрізанням судна, але АМПУ їх не розглядає.

У ході прес-конференції її учасники також зазначили, що, як випливає з підсумків розслідування, проведеного Державною службою морського і річкового транспорту України, у 2012-2014 роках судно фігурувало в схемі бізнес-групи олігарха Сергія Курченка з контрабандного ввезення на територію України нафтопродуктів.

За їх словами, у контрабандних перевезеннях танкер міг брати участь до 2018 року, він також міг працювати як «чорний бункерувальник» - заправляти інші судна пальним без акцизних зборів і податків.

Під час аварії (22 листопада 2019 року), за даними екологів, з судна випали три бочки з нафтопродуктами, через що протягом кількох днів після аварії вміст нафтопродуктів у воді навколо танкера перевищував норму в 157 разів.

Як зазначив Балінський, в ємностях (танках) судна може бути до 10 тонн «мертвих» залишків нафтопродуктів (мазут, масла та ін.), які почали виливатися в акваторію з настанням літа і спробами зняти судна з мілини.

Як повідомляв УНІАН, у листопаді 2019 року в Чорному морі біля одеського пляжу «Дельфін» зазнав аварії танкер «Делфі» (Delfi) з трьома українцями на борту. В результаті аварії було забруднено узбережжя, витоки нафтопродуктів почастішали з настанням літа.

Судновласник обіцяв прибрати «Делфі» з пляжу «Дельфін» до 31 березня. Зокрема, танкер планували розрізати на частини або відбуксирувати його цілком. Пізніше Адміністрація морпортів дозволила судновласнику прибрати танкер до 20 липня. Однак судно так і не евакуювали в обіцяний термін.

Спроби компанії-підрядника 18 і 25 липня підняти «Делфі» за допомогою буксирів завершилися невдачею - троси не витримали навантаження.

23 липня АМПУ оголосила тендер на роботи з евакуації танкера, кінцевий термін подачі пропозицій - 28 серпня, вартість - майже 24 млн 682 тис. грн.

26 липня на екстреному засіданні комісії з техногенно-екологічної безпеки та НС Одеської ОДА ухвалено рішення про визнання ситуації з «Делфі» надзвичайною. Судновласнику відмовили в продовженні робіт.

Чиновники кілька разів заявляли, що не виключають розрізання судна на частини на місці аварії.