За оперативними даними Держмитслужби та Міненерговугілля, за 20 днів червня Лисичанський НПЗ (ПрАТ «ЛИНІК», м. Лисичанськ, Луганська обл.) Відправив на експорт близько 60 тис. тонн високооктанового бензину, що становить 90% від його виробництва на підприємстві за вказаний період .

Про це УНІАН повідомили в Консалтинговій групі «А-95».

Згідно з повідомленням, станом на 21 червня 2011 р. «ЛИНІК» виробив 56 тис. тонн бензину марки А-92 і 9,9 тис. тонн бензину А-95. При цьому експорт А-92 склав 53 тис. тонн, А-95 - близько 6 тис. тонн.

Відео дня

У той же час, експерти відзначають, що сумарні залишки бензину на НПЗ України, станом на 21 червня ц.р., продовжили знижуватися і склали 29,1 тис. тонн (мінус 16% за добу).

Згідно з опитуванням регіональних постачальників, проведеним Консалтингової групою «А-95», на ринку відчувається гостра нестача пропозиції оптових партій високооктанового бензину українського виробництва.

«Червневі темпи вивезення бензину Лисичанського НПЗ дозволяють прогнозувати повторення рекордних 100 тис. тонн експорту, які були зафіксовані в минулому травні. Якщо ТНК-ВР не може або не хоче дати Україні паливо, то зобов'язана поділитися з урядом і ринком хоча б планами щодо розподілу своєї продукції в подальшому. Небезпечно йти в сезон пікового споживання з невизначеністю щодо найбільшого гравця », - зазначив директор Консалтингової групи« А-95 »Сергій КУЮН.

За словами експерта, поки ситуація на ринку залишиться напруженою, але небезвихідною. Великі учасники вже адаптувалися до нових реалій і розмістили додаткові замовлення на зарубіжних НПЗ. У зв'язку з цим експерти не очікують перебоїв у реалізації та зростання цін на автозаправних станціях.

У той же час, на думку аналітиків групи «А-95», посилений експорт і, як наслідок, брак бензину вітчизняного виробництва, не дозволили українському споживачеві відчути зниження цін на світовому ринку, що спостерігалося в травні.

У свою чергу, як повідомили УНІАН у прес-службі ТОВ «ТНК-ВР Коммерс», Лисичанський НПЗ сьогодні працює у плановому режимі, виконуючи довгострокові контрактні зобов'язання за давальницькою переробки російської нафти перед своїми партнерами.

«У ситуації нерівної конкуренції з підприємствами Митного союзу єдиним шляхом виживання належить ТНК-ВР Лисичанського НПЗ стала давальницька переробка російської нафти, що дозволило завантажити потужності, які б в іншому випадку простоювали. У червні 2011 року на потужностях заводу планується переробити понад 455 тис. тонн нафти, що майже в чотири рази перевищує обсяг переробки в аналогічному періоді минулого року », - відзначили в компанії.

Також у компанії повідомили, що криза в економіці Білорусі, девальвація національної валюти і введення обмежень на експорт палива за межі цієї країни зумовили різке скорочення поставок високооктанового бензину на український ринок. Так, у травні порівняно з квітнем обсяги поставок палива А-95 з Білорусі зменшилися в 16,5 разів - до 1625 тонн. Ситуація ускладнюється зупинкою на ремонт найбільшого заводу цієї країни - Мозирського НПЗ.

У зв'язку з нестачею білоруського ресурсу, ряд трейдерів переорієнтувалися на постачання більш дорогих нафтопродуктів з півдня Європи, та їх бажання зберегти звичний рівень маржі за рахунок підвищення ціни на внутрішньому ринку цілком зрозуміло.

«Незрозуміло інше: чому в умовах повністю відкритого ринку взагалі обговорюється питання про залишки палива на українських НПЗ, але при цьому залишається без уваги аналіз залишків палива в імпортерів і причини, за якими паливо не ввозиться в країну», - відзначили в «ТНК-ВР Коммерс».

Довідка УНІАН. Лисичанський НПЗ (Луганська обл.) - Другий за потужністю в Україні завод, здатний щорічно переробляти 16 млн. тонн нафти. Завод належить російсько-британському холдингу ТНК-ВР.

ПрАТ «ЛИНІК», яке є власником виробничих потужностей Лисичанського НПЗ, входить до групи компаній ТНК-ВР в Україні.