Фото УНІАН

Україна має інтегруватися в європейський ринок пального і налагодити нові ланцюжки поставок.

Про це в інтерв'ю УНІАН розповів експерт "Консалтингової компанії А-95" Сергій Куюн, він також спрогнозував, як це відіб'ється на цінах на заправках.

За його словами, близько 80 відсотків ринку пального раніше наповнювалося з Росії та Білорусі і через морські порти. Зараз всі ці джерела недоступні. Відповідно, ринок вимагає докорінної перебудови і переорієнтації на поставки з країн Євросоюзу.

Відео дня

При цьому кордон з Європою відкриває нам доступ до всієї континентальної інфраструктури - заводів і портів. Це зовсім інша логістика, але вона є.

"Складність в тому, що паливний ринок Східної Європи склався, все працює, і Україна має інтегруватися в нього, знайти потрібні обсяги, створити логістичні ланцюжки. Це все реально, але потрібен час", - сказав він.

За словами Куюна, по-перше, сама європейська логістика дорога. По-друге, всередині України вона також подорожчала. Уряд оперативно відреагував на цей виклик і вніс зміну в діючу формулу держрегулювання для розрахунку граничних цін на заправках. Вона вже містить в собі нові логістичні та інші складові, які будуть враховувати нові реалії.

Оскільки ці складові більш затратні, то необхідні певні компенсатори. Ними стануть акциз і податок на додану вартість.

"За нашими розрахунками, якщо будуть знижені податки на пальне, як це планується зробити, то при поточних цінах на світовому ринку вдасться зберегти вартість пального на АЗС в коридорі 35-38 гривень за літр", - сказав він.