фото УНІАН, Микола Тис

Відновлення та уніфікація ставок акцизного податку на пальне призведе до зростання інфляції та загрожує втратою робочих місць. Про це йдеться у відкритому листі Федерації роботодавців України (ФРУ) до Голови Комітету ВР з питань фінансів, податкової та митної політики Данила Гетманцева.

У ФРУ наголосили: підхід до оподаткування пального має бути диференційованим, адже скраплений газ і дизель є стратегічними позиціями для багатьох галузей економіки: харчової, переробної, добувної та важкої промисловості, сільського господарства, стратегічно важливого державного підприємства "Укрзалізниця" та багатьох інших. 

"Підвищення вартості дизелю через повернення акцизного податку призведе до подальшого підвищення залізничного тарифу та вартості вантажних перевезень автошляхами, підвищення собівартості промислової та аграрної продукції, та зростанням інфляції, що ставить під загрозу діяльність цілих галузей та під ризик утримання робочих місць", - підкреслили в ФРУ. 

Відео дня

Саме тому у Федерації закликали владу не уніфікувати ставки акцизу, а диференціювати підхід з врахуванням аналізу впливу цього рішення на економіку. Тобто, лишити нульовою ставку акцизу на дизельне паливо, а ставку акцизу на скраплений газ - залишити на рівні 52 євро/1000 л.

Як відомо, Податковий комітет ВР схвалив доопрацьований законопроект 7668-д, яким повертаються акцизи на пальне: на газ - акциз у розмірі 52 євро/ 1000 л, акциз для альтернативних видів палива з додаванням біоетанолу прирівнюється до 100 євро/ 1000, на інші види пального (бензин та дизель) - 100 євро/ 1000 літрів. 

Раніше економіст Андрій Новак заявив, що повернення акцизу на дизель призведе до підвищення цін на всі товари та послуги, а також завдасть великої шкоди аграріям та військовим, яким для виконання роботи потрібен дизель у дуже великих кількостях.