Українці все частіше скаржаться на роботу банків / фото УНІАН

Нацбанк України у другому кварталі поточного року отримав і опрацював близько 9400 звернень споживачів фінпослуг.

Про це повідомляє прес-служба НБУ.

Читайте такожНацбанк надав рефінансування шести банкам

Відео дня

Приблизно таку ж кількість скарг регулятор зафіксував і в попередньому кварталі. Відзначається, що третина звернень щодо роботи банків (623) мали ознаки порушення прав споживачів фінпослуг.

На що скаржаться українці

Ключові теми звернень і скарг споживачів пов'язані з:

  • умовами кредитних канікул (270 письмових звернень та 430 дзвінків до контакт-центру);
  • правомірністю жорстких дій банків при стягненні кредитної заборгованості (268 письмових звернень та 382 дзвінків до контакт-центру);
  • складнощами в знятті валюти з депозиту (58 письмових звернень та 77 дзвінків в контакт-центр);
  • списанням коштів банками з зарплатного рахунку для погашення боргу по кредиту;
  • самовільною зміною тарифів обслуговування без інформування клієнтів та опублікування змін на веб-сайті за 30 днів;
  • введенням нових комісій без попередження;
  • непрозорим розкриттям інформації про акційні пропозиції в рекламі.

6 тисяч дзвінків в контакт-центр

Найбільше споживачі звертаються до Нацбанку через контакт-центр.

«Кількість дзвінків до контакт-центру зросла на 10% в порівнянні з першим кварталом 2020 року - до 6104. Це пов'язано з тим, що громадяни частіше зверталися в Нацбанк за роз'ясненнями, зокрема у зв'язку з карантинними обмеженнями, введеними для боротьби з пандемією коронавирусу», - відзначили в НБУ.

Також повідомляється, що у другому кварталі зросла кількість звернень до контакт-центру по роботі фінансових компаній. Відзначається, що це обумовлено наближенням термінів введення в дію закону про «спліт», який набрав чинності з 1 липня 2020 року.

Читайте умови договору

В НБУ рекомендували споживачам фінпослуг уважно читати всі умови надання послуг - не тільки кредитний або депозитний договір, а й анкету клієнта, договір обслуговування, умови та правила обслуговування в банку. Також регулятор радить завжди уточнювати повну вартість послуги та в разі, якщо споживач вважає, що банк порушив його права - написати звернення безпосередньо керівнику банку. Якщо банк не реагує на скаргу, - слід звертатися до Національного банку.

Молодіжні кредити

  • 21 липня 2020 року Верховна Рада України прийняла в першому читанні законопроект №3718 «Про засади молодіжної політики», яким передбачається надання молоді пільгових кредитів на здобуття вищої освіти.
  • У лютому 2020 року Кабінет міністрів прийняв постанову, що реформує механізм отримання соціального житла в Україні. Як відзначили в Мінсоцполітики, відтепер встати на соціальний квартирний облік та надалі покращити житлове становище стане легше.