Ілюстрація REUTERS

Металургійний комбінат "АрселорМіттал Кривий Ріг" виступає за запровадження Україною тимчасової заборони на експорт металобрухту до кінця 2023 року. Про це Мауро Лонгобардо, генеральний директор АМКР, повідомив журналістами, підтвердивши, що компанія підтримала ініціативу профільних асоціацій "Укрметалургпром" й "Укртрубопром", передає Бізнес-портал UAprom.

За його словами, основні покупці українського металобрухту - турецькі металургійні заводи. Користуючись дешевшою сировиною з України та преференціям, які надає турецький уряд, вони згодом створюють конкуренцію українським металургам на рідному ринку.

Читайте такожУкраїні потрібно тимчасово заборонити експорт металобрухту - експерти"Лом йде до Туреччини, а потім турки поставляють в Україну ту ж металопродукцію, яку ми виробляємо, але продають її дешевше. Виходить, ми самі даємо їм цю можливість", - наголосив М.Лонгобардо.

Відео дня

Раніше Об'єднання підприємств "Укрметалургпром" і "Укртрубопром" звернулися до прем'єр-міністра України Дениса Шмигаля з проханням розглянути можливість якнайшвидшого запровадження тимчасової заборони на експорт металобрухту з України до 31 грудня 2023 року.

В "Укрметалургпромі" зазначили, що відновлення світової економіки в посткоронавірусний період призвело до різкого зростання цін на сировину, в тому числі, брухт чорних металів. Поточний рівень експортних цін - максимальний за 10 років, але вартість готових виробів з металу при цьому не збільшилася пропорційно до зростання цін на сировину. Ситуація, що склалася, призвела до істотного зростання експорту металобрухту з України, який за підсумками 5 місяців збільшився майже в 9 разів.

Тому існує реальна загроза, що через подібну динаміку обсяги експорту металобрухту до кінця поточного року можуть перевищити 1,5 млн т, що дорівнює половині заготівлі металобрухту у 2020 році й перевершує обсяги експорту в період 2014-2015 рр., коли мито не діяло, а експорт був рекордним. При цьому співвідношення експортного мита в 58 євро за тонну до вартості брухту скоротилося з 26,8% до 13,5%, що нівелює ефект від її введення.

В "Укртрубопромі" також відзначили згубний вплив на трубну галузь зростання експорту металобрухту, оскільки як безшовні, так і зварні труби неможливо виготовити без брухту чорних металів. А для безшовних труб брухт є основною сировиною.

В асоціації нагадали, що за підсумками 2020 року українська трубна галузь опинилася в скрутному становищі. Через падіння цін на нафту та інші обмеження суттєво зменшився попит на сталеві труби на світових ринках. Це призвело до скорочення обсягів виробництва на трубних заводах в Україні на 24,8%, до 538 тис. т. Тенденція продовжилася і в поточному році: у першому кварталі 2021 року Україна скоротила виробництво сталевих труб в порівнянні з аналогічним періодом минулого року на 4,7%, до 129,1 тис. т.

"Укрметалургпром" й "Укртрубопром" також звернули увагу прем'єр-міністра на те, що багато країн у світі забороняють або впроваджують обмеження на експорт металобрухту, в тому числі з міркувань вимог Green Deal. Наприклад, у червні 2021 року європарламентарі звернулися до Єврокомісії з вимогою заборонити експорт брухту.

"Металобрухт - це критична сировина для декарбонізації української металургії. Саме його використання дозволяє зменшити споживання первинної сировини і за рахунок цього скоротити металургійні викиди CO2 на 60%, а також заощадити 1,4 т залізної руди й 740 кг вугілля на 1 тонні переробленого брухту", - пояснили в "Укрметалургпромі" й "Укртрубопромі".

На думку асоціацій, безконтрольний експорт металобрухту призведе до істотного впливу на ВВП України, зниження темпів зростання якого складе 0,4%, А українська економіка втратить понад 25 тис.робочих місць.