Президент концерну “Титан”, засновник і власник ТОВ “УРАРП”, народний депутат України IV скликання Анатолій Льовін звинуватив Службу безпеки України у намаганні протягом кількох років знищити єдине українське підприємство, яке має авторські права розробника на літаки Іл-76 (двигуни та планер).
Про це він заявив під час прес-конференції, при цьому повідомив, що направив відкрите звернення до Президента України Володимира Зеленського, пише Стопкор.
Читайте такожВ Україні запровадили нову технологію для виробництва імплантів з титанових сплавів
Тиск на ТОВ “УРАРП” (Український Розробник – Авіа Ремонтне Підприємство) з боку Служби безпеки України почався ще за Януковича, у 2013-му році, стверджує Анатолій Льовін. За його словами, перший випадок тиску СБУ стався в Одесі, коли тамтешнє управління Служби безпеки, як наголошує Льовін, незаконно затримало 6 двигунів для літаків Іл-76, які мали бути відправлені до ОАЕ.
«Вони їх затримали, витягли з контейнерів, розпакували та вимагали, щоб я заплатив за кожен з двигунів по 10 тис. доларів. Я відмовився. Ми подали до суду на СБУ, виграли його, а через півтора року СБУ своїм коштом нарешті відправила ці двигуни до ОАЕ. З цього все почалося», – розповів Льовін.
«Далі був не менш буремний 2014 рік, після нього відносне затишшя, а вже в 2017-му мене відверто запитали: скільки я готовий їм платити. Запитував такий собі товариш Гущин, полковник СБУ в Державіаслужбі. Та особливо відчутним тиск на наше підприємство став у 2018 році, коли СБУ фактично хотіла нас посадити на гачок, а мене звинувачувала в тому, що я співробітник ФСБ, щоб за мною можна було вести стеження», – зазначив він.
В якості доказів тиску з боку СБУ Льовін передав журналістам аудіозапис його розмови з Оленою Малаховою, власницею компанії «VOLARIS BUSINESS LP» (Шотландія), представницею авіакомпаній «Скайавіатранс», «Альфа Ейр» (Україна), яка загинула 8 січня 2020 року в авіакатастрофі над Тегераном.
«Попри їхні численні прохання, я жодного разу не приїхала до них на допит, хоча вони дуже наполягали… Я поїхала до них на Володимирську і вони сказали: допоможіть нам, а ми допоможемо вам… Але я сказала, що не дам жодних свідчень… Їм потрібен був «УРАРП», але я не зрозуміла, з якою саме ціллю – закрити чи відібрати», – розповідає жіночий голос на плівці.
Льовін заявляє, що співробітники СБУ отримали хабар на суму близько 200 тис. доларів. для здійснення «рейдерського захоплення» його підприємства.
«Виконавцями замовлення проти нашої компанії були офіцери центрального апарату СБУ Андрій Недля та його безпосередній керівник на ім'я Сергій. Саме вони отримали 200 тис. доларів за те, щоб реалізувати наше знищення... Мені переказували, що вони можуть «забути» про цю справу, якщо я їм заплачу більше – хоча б 210 тис. доларів. Я, звісно, цього не став робити. Згодом в цій справі випливло ще два прізвища: начальник ГУ контррозвідки у сфері економічної безпеки Андрій Трипілка та його заступник Дмитро Карпенко. Вони особисто ходили по судах та здійснювали тиск на суддів для прийняття рішень проти ТОВ "УРАРП"», – розповів Льовін.
Також він розповів журналістам, що, як стверджувала Малахова, організатором та замовником процесу проти ТОВ «УРАРП» був Сергій Пашинський, колишній народний депутат і голова комітету Верховної Ради з питань нацбезпеки і оборони.
Крім того, за словами авіарозробника, до блокування діяльності підприємства мають безпосередній стосунок не лише силові структури України, а й органи виконавчої влади, які працюють за їхньою вказівкою, зокрема Державна служба експортного контролю України, Міністерство розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства, митні органи.
Всі ці відомства, як стверджує Льовін, діють під безпосереднім керівництвом та за рекомендаціями СБУ.
При чому, за його словами, СБУ має можливість контролювати весь процес «від розробки провокації до її затвердження в судовому порядку», використовуючи, наголошує він, проти ТОВ «УРАРП» документи під грифом «секретно», «для службового користування» тощо.
Як зазначає Льовін, у разі блокування роботи «УРАРП» єдиною альтернативою для авторського супроводу планерів і ремонту двигунів для українських літаків «Іл-76» стануть підприємства російського оборонного комплексу.
У результаті цієї, як вважає авіаційник, спланованої атаки, впродовж останніх 1,5 року заблокована зовнішньоекономічна діяльність ТОВ «УРАРП». Попри те, що за цей час підприємство відремонтувало 44 авіаційні двигуни, з початку лютого 2019 року жоден двигун не був вивезений з України і не поставлений замовнику.
Зазначається, що Постановою Кабінету Міністрів України від 9 червня 2010 року № 405 «Про затвердження переліку суб’єктів літакобудування, щодо яких запроваджуються тимчасові заходи державної підтримки» ТОВ «УРАРП» внесене до переліку суб’єктів літакобудування, щодо яких запроваджуються тимчасові заходи державної підтримки. ТОВ «УРАРП» є переможцем тендерів на закупівлю послуг з ремонту авіаційних двигунів в інтересах Міністерства оборони України четвертий рік поспіль (у 2017, 2018, 2019, 2020 роках).
Натомість, як було озвучено під час прес-конференції, сьогодні проти підприємства розгорнуто кампанію, спрямовану на перешкоджання діяльності, що загалом може відбитися на оборонній здатності України. Зокрема, йдеться про блокування діяльності ТОВ «УРАРП» в інтересах військово-промислового комплексу Російської Федерації.