Иллюстрация REUTERS

За оцінками Офісу ефективного регулювання (BRDO)  збитки українців від “прихованих” мобільних послуг становлять до 100 мільйонів на рік. Про це повідомляє прес-служба BRDO у Facebook.

Читайте такожСмартфони є у 55% українців, серед молоді - 92% (інфографіка)

Експерти зазначають, що гроші з мобільного рахунку можуть зникати через контент-послуги – мелодії, гороскопи, анекдоти — обсяги продажів яких зростають з кожним роком. "За нашою оцінкою, сукупний дохід від них у 2017 році перевищив 1 мільярд гривень!" — повідомляють у BRDO.

Відео дня

Експерти кажуть, що визначити, яка частина оплачених контент-послуг насправді не замовлялася споживачами, доволі складно. "Однак, навіть якщо припустити, що таких 10%, то збитки споживачів становлять не менше 100 млн грн на рік", — резюмували експерти.

Як зазначили в BRDO, проблему визнає і сам регулятор — Нацкомісія, що здійснює держрегулювання у сфері зв’язку та інформатизації (НКРЗІ). Зокрема, у кінці березня НКРЗІ опублікувала звіт на своїй сторінці, що підтверджує: підключення операторами контент-послуг без згоди абонентів було однією із двох основних проблем мобільного зв’язку у 2018 році (друга — відсутність тарифних планів без інтернету).

"Про зростання масштабу проблеми свідчить і динаміка відповідних скарг абонентів: порівняно з 2016 роком, їхня кількість у 2018-му зросла у 5 разів!" — додали у BRDO.

В Офісі ефективного регулювання підкреслили, що IT-cектор BRDO вже напрацьовує нормативні зміни, що допоможуть вирішити цю проблему.

Як повідомляв УНІАН, минулого року АМКУ відкрив справу проти трьох найбільших мобільних операторів країни ("Київстар", "Vodafone Україна" та lifecell) через переведення тарифних планів із місячного на 28-денний облік.

Один із найбільших українських операторів мобільного зв'язку компанія «ВФ Україна», що працює під брендом Vodafone, з 22 березня внесла зміни в свої тарифні плани, змінивши розрахунковий період із 4 тижнів на один місяць напередодні розгляду цього питання Антимонопольним комітетом України (АМКУ).