Ілюстрація REUTERS

Один із найбільших українських операторів мобільного зв'язку компанія «ВФ Україна», що працює під брендом Vodafone, з 22 березня внесла зміни в свої тарифні плани, змінивши розрахунковий період із 4 тижнів на один місяць напередодні розгляду цього питання Антимонопольним комітетом України (АМКУ).

Читайте такожVodafone підвищує тарифи

Про це повідомила державний уповноважений Антимонопольного комітету України Марія Процишин на своїй сторінці в мережі Facebоok.

Відео дня

«ВФ Україна» - компанія вже офіційно з 22 березня 2019 року внесла зміни в свої тарифні плани, змінивши розрахунковий період із 4 тижнів на один місяць. Зокрема, йдеться про такі тарифні плани, як Vodafone SuperNet Start, Vodafone SuperNet Pro, Vodafone SuperNet Unlim, Vodafone SuperNet Turbo, а також Vodafone Family і Vodafone Family Plus. За інформацією «ВФ Україна», інші тарифні плани закриті для нових підключень і переведені в архів, а абонентам, які обслуговуються на умовах цих тарифних планів, пропонується перехід до актуальних тарифних планів. Інші тарифні плани з 4-тижневим розрахунковим періодом також аналізуються, і по них компанією буде ухвалено рішення найближчим часом», - написала вона.

Водночас Процишин зазначила, що інші оператори поки не наслідують приклад компанії Vodafone.

Зокрема, компанія «Київстар» відстоює свої позиції щодо 4-тижневого розрахункового періоду. «Хоча по суті визнає, що її внутрішні Правила надання телекомунікаційних послуг не розмежовують повністю поняття абонплати та плати за пакет послуг (оскільки абонплата передбачає можливість не лише доступу до мережі, але й може включати плату за пакет послуг). Відповідач підкреслює розуміння терміну абонплати, встановленої нормативно-правовими актами, а не їх внутрішньо-розпорядчим документом, який може змінюватися компанією», - написала вона.

Процишин зазначила, що, незважаючи на те, що внутрішні правила надання телекомунікаційних послуг можуть змінюватися, практики, які вводяться операторами, є «відображенням чесних звичаїв у господарській діяльності».

«Постановою КМУ №295 встановлено, що «розрахунковим періодом є поточний календарний місяць» без прив'язки до абонплати, контрактним абонентам або абонентам, які обслуговуються на умовах передоплати. Додатково зазначу, що дрібні оператори рухомого (мобільного) зв'язку встановлюють своїм розрахунковим періодом виключно місяць і не поділяють позицій великих операторів по звуженому тлумаченню норм вищевказаної постанови КМУ, що давало б можливість змінювати розрахункові періоди в довільному порядку», - написала вона.

Процишин повідомила, що компанія «Лайфселл» із моменту відкриття справи не надавала додаткової аргументації на підтвердження своєї позиції, яка полягає в тому, що оператор може змінювати розрахунковий період.

«Постанова КМУ №295 передбачає можливість операторів змінювати/встановлювати тарифи, наповненість тарифного плану конкретним переліком (пакетом) послуг, а також термін дії тарифних планів або послуг, а не розрахункові періоди з оплати. Єдиний розрахунковий період (а відповідно, і вартість, яка встановлюється за цей розрахунковий період) дає можливість абоненту ефективно зіставляти ціни різних операторів, різних тарифних планів, порівнювати їх та приймати виважені рішення з урахуванням вартості таких послуг», - написала державний уповноважений АМКУ.

Вона повідомила, що за вищезазначеними справами 15 квітня 2019 року буде проведено заключне слухання, після чого це питання буде фіналізовано й винесено на розгляд Антимонопольним комітетом України.

Як повідомляв УНІАН, минулого року АМКУ відкрив справу проти трьох найбільших мобільних операторів країни ("Київстар", "Vodafone Україна" та lifecell) через переведення тарифних планів із місячного на 28-денний облік.