За 5 років обсяги перевезення вантажів УЗ скоротилися на 100 мільйонів тонн / фото УНІАН

Рішення "Укрзалізниці" підняти тарифи на вантажоперевезення сприяє відтоку її клієнтів і вибором для перевезення вантажів автомобільного транспорту.

Про це йдеться в матеріалі "Апострофа".

За даними Українського інституту майбутнього, за останні 5 років обсяги перевезення вантажів "Укрзалізницею" впав на більш ніж 100 мільйонів тонн, або майже на 25%. Пов'язано це, звичайно ж, з російською агресією і втратою контролю над низкою підприємств, так і залізничних шляхів. Проте не тільки. На думку експертів, вантажовідправники йдуть від "Укрзалізниці" багато в чому саме через високе та необґрунтоване зростання тарифів. Виходить замкнуте коло – підняли тарифи, доходи зменшилися, а, щоб компенсувати – знову підняли тарифи...

"Я впевнений, що таке рішення (про підняття тарифів, - ред.) не є стратегічно правильним з точки зору самої "Укрзалізниці". Адже дивіться: тарифи в черговий раз піднімають, а що відбувається з обсягами промислових перевезень? Вони стагнують і навіть зменшуються. Таким чином, штучно підвищуючи тарифи, "Укрзалізниця" сприяє тому, що виробники шукають альтернативу, у тому числі – вибирають для перевезень вантажів автомобільний транспорт. Простіше кажучи, в довгостроковій перспективі це веде до втрат самої "Укрзалізниці", - зазначив у коментарі "Апострофу" голова Комітету Верховної Ради з питань промислової політики та підприємництва, заступник Лідера РПЛ з економічної політики Віктор Галасюк.

Так само думають і в Європейській бізнес-асоціації.

"Лише у 2018 році АТ "Укрзалізниця" перевезла на 18 мільйонів тонн менше, ніж у 2017. Водночас обсяг перевезень автомобільним транспортом збільшився. Тобто подальше збільшення витрат на залізничні перевезення буде автоматично зменшувати обсяги перевезень залізничним транспортом і обсяг доходів АТ "Укрзалізниця", що, разом зі збитковістю пасажирських перевезень вимагатиме постійного підвищення залізничних тарифів для покриття витрат і дефіциту оборотних коштів", - зазначають в Асоціації.

"Зрозуміло, що підняти тарифи – це найпростіше рішення. На жаль, це далеко не новий підхід. Ми бачимо, що подібний підхід використовується і в інших сферах, наприклад, у газовій. Але це механізм, який в довгостроковій перспективі якраз послаблює, а не посилює економіку. Крім того, таке підвищення створює агресивне середовище всередині країни та дає фору іноземним виробникам, які є конкурентами вітчизняним виробникам. Це неправильна політика", - вважає Віктор Галасюк.