Реформа передбачає лібералізацію ціноутворення / Фото УНІАН Володимир Гонтар

Державне агентство автомобільних доріг України ("Укравтодор") представило реформу управління якістю в дорожній галузі, яка має адаптувати дорожню галузь країни до європейських стандартів.

Як передає кореспондент УНІАН, відповідний план реформи представила директор команди підтримки реформ при "Укравтодорі" Олександра Азархіна на прес-конференції в Києві.

Читайте такожВ Україні обмежили рух вантажівок

Відео дня

За її словами, нинішня система управління якістю створює певні корупційні ризики.

"Система, яка існує зараз, спрямована не на те, щоб підрядник інвестував у безпеку, якісну інфраструктуру доріг, а вона орієнтована на запит служби (Служби автомобільних доріг - УНІАН), що створює деякі корупційні ризики", - сказала вона.

Згідно презентації, реформа управління якістю передбачає впровадження принципів Міжнародної організації інженерів-консультантів (FIDIC) при залученні інженера-консультанта, саме залучення такого інженера, установку нецінових критеріїв для закупівель та консультування, запуск цифрових звітів для технічного нагляду та моніторингу якості, залучення бізнесу та громадськості до процесу реформування та контролю за якістю та ін.

Також реформа передбачає лібералізацію ціноутворення та особливу увагу до проведення антикорупційної реформи в "Укравтодорі".

План трансформації дорожньої галузі

  • У березні Державне агентство автомобільних доріг України представило план трансформації дорожньої галузі на 2021-2023 роки.
  • Зокрема, план передбачає наступні інституційні зміни для попередження корупційних ризиків: запровадження плану антикорупційних заходів у рамках проекту з Європейським банком реконструкції та розвитку (ЄБРР); переведення всієї тендерної документації в електронний формат; створення відкритих реєстрів асфальто- та цементобетонних заводів (АБЗ) та калькулятора розрахунку досвіду підрядника; лібералізацію ціноутворення від етапу проекту до звіту про виконані роботи.
  • Відзначається, що паралельно реалізується стратегія поліпшення управління якістю, яка передбачає: оновлення підходу до моніторингу доріг; автоматичну пріоритизацію ремонтних і будівельних робіт завдяки системі HDM-4, застосування на найбільших дорожніх проектах міжнародно визнаних форм договорів, у тому числі - FIDIC, NEC та інших; формування нормативної бази для застосування BIM-технології в проектуванні інфраструктурних об'єктів.