Експерт назвав головний прорахунок у виборчій кампанії Порошенка \ фото УНІАН

Виборча кампанія Петра Порошенка велася з позиції він "дуже багато зробив для країни", а підставою для довіри повинна була стати діяльність президента на його посаді і саме тут був допущений прорахунок, який зробив нездійсненною всю стратегію.

Читайте такожВ Україні відбудеться другий тур виборів президента - ЦВК

Про це пише на своїй сторінці в соцмережі маркетолог Олексій Філановський. На його думку, кожен пострадянський керівник в якийсь момент переймається переконанням, що його правління прекрасне, його діяння великі, а сам він геніальний. "В даному випадку ми мали можливість спостерігати, як ця думка охопила штаб Порошенка і всіх його прихильників", - зазначає експерт.

Відео дня

Філановський пише про те, що виборча кампанія велася з позиції "Порошенко дуже багато зробив для країни, його внесок не можна переоцінити, якщо він піде країна опиниться на межі краху, і якщо в його каденцію і були огріхи, то вони незначні і губляться на тлі зробленого" і при цьому, штабом була висловлена гіпотеза, що це абсолютна істина, яка зрозуміла розумним людям, і яку слід донести до всіх інших.

На думку експерта, для Порошенка було обрано дуже вдале з точки зору будь-якого ринку позиціонування "лідируючого бренду, який однозначно кращий за конкурента", однак це позиціонування потребує потужних доказів - те, що у маркетингу називається RTB - reason to believe. На думку штабу підставою для довіри повинна була стати діяльність президента на його посаді.

"І ось тут був допущений елементарний прорахунок, який зробив нездійсненною всю стратегію. Більша частина населення України станом на 2019 рік оцінює діяльність Порошенка на посаді президента негативно, і має для цього певні підстави. Це не секретні дані - інформацію про негативну оцінку можна було бачити у всіх хвилях досліджень", - пише маркетолог.

"Що потрібно було з цим зробити?", - задається питанням експерт і відповідає, що треба було з'ясувати (шляхом все тих же досліджень) головні причини невдоволення, і спробувати в ході кампанії їх усунути (реальними діями і обіцянками).

"Судячи з усього, це дослідження проведено не було, або його результати були проігноровані. В результаті, кампанія була проведена на тезі "Порошенко - кращий лідер для України сьогодні", а замість RTB було запропоновано сакраментальне sapienti sat", - пише він.

Дана стратегія була з сприйнята симпатиками Порошенко, які, як хороше електоральне ядро, задовольнилися RTB, і були додатково підкріплені переконаннями в тому, що саме вони найбільш зріла, розумна, просунута і відповідальна частина виборців. Таких симпатиків набралося 15 -20%, і теоретично цього могло б вистачити для перемоги, наприклад, над Тимошенко. Однак, всі карти сплутав чинник інших кандидатів, і зокрема, Зеленського, для перемоги над яким 15 -20% було вже недостатньо, міркує експерт.

"Тим не менш, побачивши стелю, і побачивши, що вона занадто низька, Порошенко і його штаб, не змінили стратегію, а зустрівшись з реальністю, вирішили зламати її через коліно. Штаб і симпатики Порошенка не знайшли нічого кращого, як сказати людям, які не знайшли для себе RTB, і відповідно, визнали позиціонування "Порошенко - кращий лідер" незначимим, що вони просто дурні і нічого не розуміють в житті. Будь-який маркетолог знає, що немає кращого способу вбити бренд, ніж показати споживачу, що його вважають ідіотом. Ймовірно, в штабі Порошенка не було маркетологів", - припускає експерт.

У своєму пості експерт з маркетингу зазначає, що єдиною тезою, яка прокачується все активніше, стало "спробуйте в міру своїх сил зрозуміти, як багато зробив для країни Порошенко". Закінчилось все сакраментальним "думай" і "голосуй не по приколу". Ці дві комунікації найбільш яскраво показали, наскільки симпатики Порошенка не розуміють реальних потреб і запитів суспільства, і наскільки Порошенко не готовий вести діалог з ким-небудь, хто його не підтримує.

Також експерт відзначає, що тепер Порошенко дійсно може спробувати у другому турі зіграти в позиціювання "кращий лідер для України", але для цього йому треба створити потужний RTB. Йому необхідно проаналізувати ключові претензії виборців до нього та їхні потреби, і обіцянками, підкріпленими реальними діями показати, що президент розуміє свої слабкі місця, і готовий їх посилити в найближчі тижні.

Тільки так можна "нормальним" шляхом отримати нові голоси і ліквідувати різницю, зазначає експерт, додаючи, що це зробити реально, але для цього доведеться розірвати відносини з бізнес-партнерами і кумами, і поставити інтереси держави вище інтересів оточення.