фото ua.depositphotos.com

На автострахуванні дозволяє економити телематика, яка використовується страховими компаніями всього світу вже понад 10 років.

Про те, як працює телематика, розповів Микола Матика, керівник департаменту страхування автопарків страхової компанії "ІНГО", яка саме впроваджує нову систему.

За його словами, наразі найбільш простою та поширеною в автострахуванні є схема, що працює за принципом "pay as you drive" (плати тоді, коли ти їздиш). Тобто вартість страхування тут залежить лише від кількості кілометрів, що проїхало авто. Проте наразі набуває популярності інший підхід – "pay how you drive" (плати так, як ти їздиш). Завдяки спеціальному обладнанню під час поїздки система аналізує цілу низку параметрів та не просто фіксує їх, а й мотивує водіїв до змін в стилі керування.

"Цей підхід є більш зваженим та індивідуальним. Він дозволяє чітко розуміти, чому користувач має саме такий скорінговий бал і відповідний страховий тариф. Наприклад, система показує, що водій їздить на 90 балів, тобто безпечно. Для такого водія вартість страхування має бути нижчою, ніж середня ринкова. Якщо з автомобілями трапляється менше ДТП, зменшується кількість ремонтів та простоїв. А чим менший простій, тим більше автомобіль заробляє. Особливо важливо це для сегментів підприємств з інтенсивним використанням авто", – пояснив експерт.

Окрім того, за словами Матики, телематичні системи фіксують факт ДТП та визначають його наслідки, що дає можливість власнику та страховику швидко реагувати.

Також завдяки телематичним приладам компанії з великими автопарками можуть економити не лише на страхуванні автомобілів, а й на витратних матеріалах.

Наразі даний страховий продукт пропонується лише юридичним особам, але в перспективі буде доступним і для звичайних водіїв, адже, відповідно до світової практики, саме вони складають 80% всіх користувачів телематичного страхування.