Ілюстрація / REUTERS

Вчені склали родовідне древо, що об'єднує 13 мільйонів людей з різних країн. Предок усіх цих людей жив на планеті 65 поколінь тому.

Результати дослідження Яніва Ерліха і його колег викладені у виданні Science, передає Naked Science.

Читайте такожПерші представники роду людей виявилися молодшими, ніж вважали вчені

Генетики провели аналіз 86 мільйонів генеалогічних записів, які склали користувачі. Вчені намагалися виявити родичів цих людей, застосувавши методи, які використовуються в обчислювальній математиці та генетиці. Ерліх та інші дослідники сподівалися побудувати генеалогічні дерева, які б об'єднали тисячі сучасних жителів Землі. Яке ж було здивування вчених, коли вони знайшли «родину» із 13 млн людей, що живуть в різних куточках світу: у Північній Америці, Європі, Південній Африці, Новій Зеландії, Австралії і т. д.

Після виявлення цієї дивовижної особливості фахівці намагалися з'ясувати, коли саме на Землі жив загальний предок всіх цих людей. Експерти розшифрували і зіставили структуру мітохондріальної ДНК деяких представників «династії». Загальним предком виявився чоловік, який жив 65 поколінь тому. У той час творили історію Христофор Колумб і інші діячі періоду Великих географічних відкриттів. А жителі країн Європи стали розселятися по різних куточках планети.

Відео: MyHeritage, Columbia University / naked-science.ru

На цьому цікаві висновки не закінчилися. Ерліх і його колеги спростували тезу, згідно з якою близькоспоріднені шлюби були наслідком обмеженості у виборі партнерів, в свою чергу, викликаною відсутністю транспортної інфраструктури сучасного типу та проживанням людей в замкнутих громадах.

Згідно з версією прихильників даної теорії, поява пароплавів і залізниць в ХІХ столітті змінила ситуацію. Однак зараз учені з'ясували, що поява нового транспорту не вплинула на укладення шлюбів. І нерідко люди проїжджали десятки кілометрів, щоб одружитися/вийти заміж за кого-небудь із близьких родичів.