advances.sciencemag.org

Вчені побудували тривимірну модель, яка дозволяє відстежити еволюцію найдавнішої частини Тихоокеанської плити, розташованої на схід від Маріанської западини, повідомляє Lenta.ru. Сучасна плита, як показали вчені, утворилася з нестійкого трійника - місця збігу кордонів трьох стародавніх літосферних плит.

Читайте такожГеологи попередили про неминуче виверження найпотужнішого вулкану Аляски

Розташовані одна з одною стародавні літосферні плити, які сходяться в одній точці, приблизно 190 млн років тому почали попарний взаємний протилежний рух. В результаті цього з плином часу трійник перетворився в протоплиту трикутної форми, потім - у сучасну Тихоокеанську плиту.

Її народження вчені пов'язують з припиненням субдукції (занурення однієї літосферної плити під іншу) під Панталассом (древнім океаном, що омиває суперконтинет Пангея) і поступовим охолодженням протоплити, що формується.

В даний час на планеті присутні трійники, однак вони є геологічно стабільними. До них відносяться, зокрема, структура під південною частиною Атлантичного океану, яка протягом останніх 100 років практично не змінювалася. Надалі геологи планують описати історію формування Панталасса.

advances.sciencemag.org