Вівторок,
17 жовтня 2017
Наші спільноти

Вчені виявили найдавніший у світі гриб (фото)

Вік скам'янілого плодового тіла — близько 115 мільйонів років.

Залишки гриба / фото naked-science.ru

Вчені знайшли найдавніший у світі гриб — йому близько 115 мільйонів років. На нижній стороні його шапочки були вирости-платівки, де розташовувалися спороносні елементи гриба, передає Naked Science.

Закам'яніле плодове тіло гриба знайшли на північному сході Бразилії. У знахідки дуже добра збереженість й унікальний для давніх грибів шлях фосилізації. Більшість відомих плодових тіл збереглися у бурштині, знайдений у 2007 році гриб віком близько 100 мільйонів років.

На дні Маріанської западини виявили невідомих істот (відео)

Новий гриб зберігся практично повністю. За словами вчених, він міг потрапити у солоне середовище, де його поступово накрили шари відкладень. Поступово тканини гриба замінили кристали піриту, який утворюється у донних відкладах. З часом пірит "перетворився" на інший мінерал — гетит. Довжина ніжки гриба — 3,4 сантиметра, діаметр капелюшка — 1 сантиметр.

Гриб отримав назву Gondwanagaricites magnificus. Назва роду походить від назви суперконтиненту Гондвани й грецького слова agarikon — гриб. Видову назву magnificus (від лат. "чудовий") грибу присвоїли за чудове збереження зразка. Знахідка може розширити геологічний діапазон пластинчастих грибів на 15-20 мільйонів років у минуле.

naked-science.ru фото