Карбонатну кислоту знайдено в молекулярній хмарі галактичного центру / зображення Nasa Spitzer Space Telescope, IRAC4 camera (8 microns), MPE-CASAC experiment, Víctor M. Rivilla

Молекулу, властиву Землі і зазвичай пов'язану з життям, було виявлено вченими в глибинах космосу. Вугільну (карбонатну) кислоту (HOCOOH) знайдено поблизу центру нашої галактики у молекулярній хмарі галактичного центру під назвою G+0,693-0,027. Про це пише Newsweek.

Це третій випадок виявлення карбонових кислот у космосі після оцтової та мурашиної, і перший випадок, коли було виявлено, що міжзоряна молекула містить три або більше атомів кисню, йдеться в дослідженні, опублікованому в The Astrophysical Journal. Карбонові кислоти - це клас хімічних речовин, які часто вважаються одними з будівельних блоків життя.

"Наші спостереження дозволили нам дізнатися, що вугільна кислота, яка до цього часу залишалася невидимою для наших очей, порівняно поширена в космосі, що робить її важливою частиною для розуміння міжзоряної хімії вуглецю та кисню, двох фундаментальних хімічних елементів у будь-якому пребіотичному процесі", - говорить Віктор М. Рівілла, дослідник з іспанського Центру астробіології та співавтор дослідження.

"Цей результат підтверджує, що шлях, який ми обрали, є правильним для пошуку та виявлення більшої кількості молекул, які, як ми підозрюємо, були ключем до появи життя на нашій планеті", - додав він.

Карбонові кислоти - це тип органічних сполук, що характеризуються атомом вуглецю (C), який двічі пов'язаний з атомом кисню (O) і одинарно пов'язаний з гідроксильною групою (-OH). Зокрема, вугільна кислота утворюється при розчиненні СО2 у воді, а це означає, що вона присутня у підвищених концентраціях у наших морях через СО2 в атмосфері.

Багато теорій про те, як розвивалося життя на Землі, припускають, що примітивне життя могло виникнути з "первісного бульйону" хімічних речовин, коли наша планета була ще дуже молодою. Деякі припускають, що ці хімічні речовини, включаючи карбонові кислоти, могли потрапити на Землю з космосу через комети та метеорити.

Вугільну кислоту раніше було виявлено на інших астрономічних тілах, включаючи крижані супутники Юпітера, деякі метеорити та комети і навіть Марс і Меркурій, але вона досі не спостерігалася в міжзоряному просторі.

Автори пояснили, що відкриття цих більш складних молекул у міжзоряному середовищі може пролити світло на походження нашої планети та життя на ній.

"Таким чином, наявність пребіотичних молекул вуглецю в позаземному матеріалі свідчить про існування карбонових кислот зростаючої складності в ISM (міжзоряному середовищі), включаючи види, пов'язані з амінокислотами. У цьому контексті значні зусилля були спрямовані на пошук інших кислот, таких як пропенова або акрилова кислота, пропанова кислота, ціанооцтова кислота, гліколева кислота, гідантоєва кислота і гліцин, ідентифікація яких у [міжзоряному середовищі] залишається невловимою", - сказано в дослідженні.