Інженер розповів, як обслуговують літаки перед вильотом на завдання / фото УНІАН

Військові Повітряних сил ЗСУ – справжні герої цієї війни. Проте мало хто знає про тих героїв, які стоять за вильотами – інженерно-технічну службу. Саме її працівники готують літаки перед бойовими завданнями. 

"Інженерно-технічна служба і інженерно-технічний склад є складовою Повітряних сил так само, як льотні і зенітно-ракетні війська і так далі. Ми виконуємо поставлені перед нам задачі. Якщо є задача літати там літаку, ми зробимо все, щоб літак літав саме там, щоб все було справне на ньому – все від нас залежне. Незважаючи на погодні умови, на температурні режими, взагалі на наявність засобів і так далі, ми виходимо з ситуації з піднятою головою і з гордістю виконуємо все", – розповів в ефірі 1+1 в рамках телемарафону начальник обслуговування літаків, двигунів і засобів аварійного покидання літаків Северин Вітвіцький. 

За словами Вітвіцького, команда не працює з одним-єдиним літаком. Є група, до якої завжди входять 20 людей інженерно-технічного складу, і яка перебуває в тому місці, де визначено базування літака перед виконанням якихось завдань. 

Перед вильотом літака "все повинно горіти - не горіти" і має бути заправлені технічні рідини і паливо, зазначає він. 

"Плюс у нас не тільки тренувальні польоти. Зараз важливіше використання засобів – ракети, бомби, снаряди. Все повинно бути в наявності і мають горіти лампочки. Плюс є такий нюанс, що на тих точках, де ми виконуємо завдання, не все можна зробити нашими руками. Є спеціалісти, які зі своїми командами на автомобілях, автобусах і так далі швиденько їдуть усувати такі несправності, які не спроможна усунути та команда з 20 людей", – пояснив Вітвіцький. 

Він також прокоментував можливість надання Україні сучасних літаків і розмови про те, що навчатися керуватися західними літаками українські пілоти будуть місяцями.

"Якщо ми порівняємо літак з велосипедом – грубо, але – памʼятаєте радянський велосипед "Україна"? Велика рама, колеса і дві зірочки. І просто візьмемо зараз якийсь китайський велосипед з багатьма передачами, крутою резиною, рулем, зручним сидінням – і те, і те їздить. Я думаю, що пілоту (це як) навчитися їздити, з одного велосипеда пересісти на другий. Складно, так, трошки треба вчитися. Але вони, я думаю, з дуже великим задоволенням і швидко опанують це. Так і технічний склад. Дайте літаки, дайте нам F-16 і за три місяці ми 200% вже будемо літати на них", – наголошує технічний спеціаліст. 

Надання літаків Україні: останні новини

Речник Командування Повітряних сил Збройних сил України Юрій Ігнат наголошує, що американські винищувачі F-16 є оптимальним варіантом для України. За його словами, поставити Україні на озброєння кілька типів закордонних літаків неможливо, бо кожен вимагає індивідуального підходу в обслуговуванні та ремонті.

Президент Сполучених Штатів Джо Байден вважає, що Україні "зараз не потрібні" американські винищувачі F-16. Він зазначив, що зараз Штати надсилають ЗСУ танки, артилерію та засоби протиповітряної оборони.

Водночас заступниця державного секретаря США з політичних справ Вікторія Нуланд повідомила, що США обговорюють надання Україні винищувачів п'ятого покоління (до них відносять F-22 Raptor, які вже не виготовляють, і F-35 Lightning II). Це може статися в рамках задоволення довгострокових потреб України.

Вас також можуть зацікавити новини: