Російську нафту все ще купують у ЄС по вигідним для Росії цінам / фото ua.depositphotos.com

Європа все ще не наважується на серйозні санкції проти російської нафти. А ситуація з захопленням танкеру російського тіньового флоту Boracay французьким спецназом нагадувала театр, адже після гучної затримки танкер продовжив свій шлях і це не привело до обмеження продажу нафти. Про це у колонці для британського тижневика The Spectator написав оглядач Оуен Меттьюс.

Він додав, що президент Франції Емануєль Макрон не зміг підтвердити наявність доказів про те, що саме це судно причетно до атак дронів по Європі та запуску БПЛА, які помітили у Данії. За його словами, це крок до політики перешкоджання підозрілим танкерам, які причетні до торгівлі російською нафтою, перебувати в територіальних водах країни. За словами Макрона, метою було "посилити тиск на Росію, щоб переконати її повернутися за стіл переговорів" щодо України.

Оглядач додав, що гучний міжнародний інцидент завершиться лише дводенною затримкою партії у 100 тисяч тонн російської сирої нафти з балтійського порту Приморськ до Індії, де її мають відвантажити у порту міста Вадінара, штат Гуджарат, та направити до НПЗ індійської компанії Nayara Energy. Він пише, що світ не може заборонити росіянам використовувати тіньовий флот – ці танкери ходять морями цілком законно, але через вік та технічний стан не застраховані та не можуть заходити у більшість європейських та американських портів. 

Відео дня

"Європа мало що може зробити, щоб зупинити цей рух, і більше того, сама є головним споживачем російської нафти, нафтопродуктів та газу. А найбільша приватна нафтова компанія Росії "Лукойл" досі експлуатує нафтопереробні заводи в Нідерландах, Румунії та Болгарії, які повністю відповідають санкційним вимогам", - пише автор.

Він нагадав, що купівля та продаж російської нафти не заборонені. Однак, існує обмеження цін. Хоча на практиці виявилося, що Росія досить легко обходить встановлені обмеження. Він пише, що одним із методів є так зване "шахрайство з атестацією", коли в офіційних документах заявляється низька ціна партії, але додаються приховані додаткові витрати, такі як переробка та транспортування, щоб компенсувати різницю. Інший метод – створення російськими нафтовими гігантами дочірніх-компаній посередників, які купують нафту дешево, а перепродають по ринковим цінам. 

"Коли йдеться про припинення експорту російської нафти, то бачемо багато показових заяв і майже ніяких реальних дій. Це тому, що Європа залишається основним споживачем російської нафти та газу завдяки своїм зобов'язанням щодо нульового викиду та боротьби з ядерною енергетикою. Винні не лише русофільські Угорщина та Словаччина, як вдає Брюссель. Велика кількість російського газу, що постачається трубопроводом, все ще протікає через Україну та Туреччину, а імпорт російського зрідженого природного газу до Європи минулого року фактично зріс на 25 відсотків. Крім того, Європа імпортує мільйони тонн дизельного палива та бензину, видобутку з російської сирої нафти в Індії", - пише він та додає, що "європейські споживачі енергії залишаються серед найбільших спонсорів військової машини Путіна".

Більше про спроби ЄС скоротити споживання російської нафти та газу

Нагадаємо, що судова практика ЄС заважає надовго зупиняти танкери, що під чужими прапорами перевозять російську нафту. Експерт Андрій Клименко пояснив, що якщо капітан судна проігнорує суд, то танкер відпустять. Саме так і сталося з судном Boracay, яке зупинив спецназ Франції. При цьому, навіть якщо кількість затриманих судів зростатиме, то без рішення судів їх потрібно буде швидко відпускати.

Тим часом, у Європейському парламенті розглядають можливість прискорити відмову від імпорту російської нафти і газу. Припинити імпорт нафти і нафтопродуктів із РФ можуть уже з початку 2026 року, а заборону на постачання російського газу ввести з 2027 року.

Вас також можуть зацікавити новини: