Ілюстрація \ REUTERS

Група вчених з Фінляндії, Швеції, Великобританії, США та Австралії провела дослідження, з якого випливає, що так звана fast fashion («швидка мода», при якій виробники оновлюють колекції кілька разів на рік, але роблять одяг з дешевших матеріалів) є однією з найважливіших загроз навколишньому середовищу.

Читайте також"Це сміття": президент Бразилії різко висловився про Greenpeace

За рівнем викидів CO2 в атмосферу текстильна індустрія знаходиться на другому місці після авіації - на неї припадає близько 10% таких викидів, що відповідає більш ніж 1,7 млрд тонн CO2 на рік, передає kommersant.

Відео дня

За підрахунками вчених, виробництво одягу споживає 1,5 трлн тонн води і генерує більше 92 млн тонн відходів щорічно. Одягу зараз виробляється майже вдвічі більше, ніж у 2000 році,- близько 62 млн тонн одягу та іншої текстильної продукції на рік, а до 2030 року цей показник може досягти 102 млн тонн. За даними авторів дослідження, одним з лідерів fast fashion в Європі стала Великобританія: британці купують в середньому 26,7 кг одягу в рік, в той час як німці - 16,7 кг, данці, шведи, норвежці та фіни - від 13 до 16 кг, а італійці - 14,5 кг.

За словами керівника дослідження, професора дизайну фінського Університету Аалто Кірсі Ніінімакі, середній час використання одягу скоротився на 36% в порівнянні з 2005 роком, а імпульсивно куплений одяг нерідко викидають після короткого використання. На думку авторів дослідження, споживачам потрібно переглянути свій підхід до покупки одягу, «сприймати моду та одяг більшою мірою як функціональний продукт, ніж як розвагу, і бути готовими платити за одяг вищу ціну, яка враховує вплив моди на навколишнє середовище».

У свою чергу, в минулому році тодішній директор одного з найбільших виробників недорогий одягу, шведської H&M, Карл-Йохан Перссон заявив, щобачить загрозу в поширенні руху, який засуджує споживання і закликає від нього відмовитися. На його думку, знижувати шкідливий вплив виробництва одягу потрібно, але не варто забувати і про створення робочих місць компаніями, що виробляють одяг, а також про те, як ця сфера сприяє економічному зростанню в цілому.