Фото УНІАН

У портах Великої Одеси склалася ситуація, яка загрожує національній безпеці країни.

Про це йдеться в матеріалі видання Delo.ua.

Журналісти пишуть, що мова йде про корупційні "схеми", які були організовані в буксирному бізнесі, зокрема, в питанні буксирних проводок. До "схем", за даними авторів матеріалу, можуть бути причетні міністр інфраструктури В'ячеслав Криклій, а також низка народних депутатів з транспортного комітету.

Відео дня

"Порт - дуже складний механізм, який можна зламати, пошкодивши одну деталь. Особливо, якщо мова йде про таку важливу деталь, як буксирні проводки, що гарантують безпечний прийом великотоннажних суден. Саме в цю точку б'ють організатори злочинних схем, в яких вільно чи мимоволі в інтересах РФ діють українські депутати і посадові особи. Галузеві журналісти говорять про існування при Міністерстві інфраструктури "тіньового кабінету". Крім міністра Криклія, ключовими учасниками угруповання називають голову Комітету Верховної Ради з питань транспорту та інфраструктури Юрія Киселя, а також членів цього комітету Ігоря Негулевського та Ігоря Васильківського", - йдеться в статті.

Досі найпопулярнішою схемою "портових рейдерів", за даними авторів матеріалу, було створення фірм-прокладок без власного флоту. За допомогою адміністративного ресурсу вони за безцінь отримували в оренду державні буксири і замовлення від власників вантажних автомобілів.

"На відміну від Южного, використовувати орендовані у держави буксири в порту Чорноморська в 2020 році не вийшло через відсіч профспілок. Щоб отримувати замовлення, фірми-прокладки "Нік-ФЛОТ" і "українська буксирна компанія" пропонували вантажовласникам демпінгові ціни на проводки, і це загрожувало доходам державного портового підприємства. Тоді схематозники перегрупувалися застосували ще більш нахабну схему і завели в Чорноморськ російські буксири DIAMOND N і TOPAZ N. Формально вони числяться власністю гонконгської компанії Henford Logistics Ltd., але та в свою чергу належить ВАТ" Флот НМТП "з групи компаній"Новоросійський морський торговельний порт". Тепер депутати українського парламенту тиснуть на власників вантажних терміналів з метою забезпечити новоросійські буксири замовленнями", - пишуть журналісти.

При цьому відповідальність за появу в морпортах російських буксирів, за даними авторів матеріалу, крім українських чиновників, ділить ціла низка відомств, що відповідають за економічну безпеку України і протистояння країні-агресору.

"Група компаній "Трансшип" бізнесмена Андрія Іванова, яка планує експлуатувати буксири DIAMOND N і TOPAZ N в Чорноморську, повинна була ще кілька років тому потрапити під санкції за роботу в анексованому Криму. Відомо, що Іванов зареєстрував у Криму компанію у 2015 році, вже після захоплення півострова Російською Федерацією. Щороку судна "Трансшипу" проводять там сотні швартових операцій. А країна-агресор регулярно отримує сотні мільйонів за оренду буксирів та іншого флоту", - йдеться в статті. 

Згідно з наявними в розпорядженні редакції документами, звернення за фактом стоянки російських буксирів в Чорноморську вже розглядали на нараді у прем'єр-міністра, в Національній поліції та СБУ. 

"Фінальне рішення про використання "спеціальних економічних і обмежувальних заходів (санкцій)" буде ухвалюватися в РНБО. За останніми підрахунками, у списку санкцій числилися 230 українських компаній. Якщо до них приєднається "Трансшип", це може означати заморожування активів компанії, зупинку виконання будь-яких фінансових зобов'язань, обмеження торгових операцій, заборону на виведення коштів закордон. В таких умовах компанія не зможе більше виконувати свої зобов'язання перед вантажовласниками, навіть якщо в терміновому порядку позбудеться російських буксирів", - пишуть журналісти.