Ілюстрація / REUTERS

Авіаційні диспетчери Канади, Ісландії і Великої Британії в тестовому режимі почали використовувати технологію автоматичного залежного спостереження-мовлення (ADS-B, АЗН-В) для спостереження за літаками, які здійснюють перельоти над Північною Атлантикою.

Як повідомляє N+1 з посиланням на Flightglobal, за організацію спостереження відповідає компанія Aireon, яка завершила налаштування комунікаційних супутників Iridium Next на прийом сигналів АЗН-В у лютому 2019 року і запустила систему залежного спостереження 2 квітня.

Більша частина повітряного простору над Атлантичним океаном не має радіолокаційного покриття і тут диспетчерський контроль над літаками практично не здійснюється. Через це літаки, що виконують трансатлантичні перельоти, змушені літати за заздалегідь визначеними повітряними коридорами, які не завжди можуть бути оптимальними з точки зору витрат палива й пілотування. При цьому під час польоту над Атлантикою льотчики зобов'язані кожні 10-15 хвилин повідомляти про поточне місцезнаходження літака.

Відео дня

Читайте такожБританські аеропорти Гатвік і Хітроу закупили системи захисту від дронів

АЗН-В - супутникова система спостереження за повітряним рухом. Вона являє собою GPS-приймач, що визначає місцеположення літака та параметри його польоту, а також набір прийомо-передавачів. Останні транслюють дані про літак мережі наземних станцій та супутників Iridium Next, які вже передають їх диспетчерським службам та іншим літакам.

Крім того, АЗН-В приймає також інформацію про погоду на маршруті польоту літака. В системі АЗН-В затримки в оновленні інформації про літаках становлять не більше 11 секунд.

За оцінкою Aireon, після повного введення в дію АЗН-В загальні ризики, пов'язані з перельотами через Атлантику без диспетчерського супроводу, знизяться на 76 відсотків.

Сьогодні над Північною Атлантикою, найбільш завантаженим з точки зору перельотів районом, щороку здійснюються в середньому 500 тисяч перельотів. Як очікується, цей показник до 2030 року зросте до 800 тисяч. В даний час близько 95 відсотків усіх літаків, які виконують польоти над Атлантикою, вже обладнані системами АЗН-В.

Технологія АЗН-В поступово вводиться в дію по всьому світу протягом останніх кількох років. У США абсолютно всі пасажирські літаки повинні отримати системи АЗН-В до 1 січня 2020 року, а в Європі - до червня.

Раніше УНІАН повідомляв, що державне підприємство обслуговування повітряного руху "Украерорух" отримав сертифікат відповідності нормам Європейського Союзу як національний провайдер аеронавігаційного обслуговування.