УЗ підвищує тарифи на вантажоперевезення, щоб закрити свої фінансові діри / фото УНІАН

Починаючи з 2013 року, тарифи на вантажні залізничні перевезення "Укрзалізниці" збільшилися втричі. Замість того, щоб боротися з крадіжками на залізниці, монополіст вважає за краще підвищувати вартість своїх послуг для вантажовідправників.

Про це в ході наради в Держрегуляторній службі з обговорення проекту автоматичної індексації тарифів УЗ заявив голова Союзу хіміків України Олексій Голубов.

Відео дня

"Не встигнуть висохнути чорнила на останньому документі про підвищення тарифів, як з'являється новий. І ми знову тут обговорюємо, як ці тарифи підвищити... З 2013 року по сьогоднішній день тарифи зросли десь в 3 рази. А скажіть, чи зросли вантажоперевезення? Ні, вони щорічно падають. Чи покращилася якість наданих послуг? Нічого подібного. Але тарифи зросли в три рази", - заявив Голубов.

На його думку, в "Укрзалізниці" є інші шляхи для закриття власних фінансових дірок, крім збільшення тарифів для вантажовідправників. Зокрема, Голубов підкреслив: монополіст не зробив нічого, щоб зупинити зафіксовані Федерацією роботодавців України схеми розкрадань на залізниці.

"У 2017 році ФРУ видала документ, де розписані недоліки УЗ в її роботі. Приміром, на Мелітопольському депо за добу крадеться 7-8 тонн дизпалива. Мені як технологу незрозуміло, як це можна не запобігти, маючи на те бажання? Є витратні норми по дизельці при русі складу і при його холостому ходу. Порахували, скільки їздив, запитали, де паливо, посадили кілька осіб – і бігом все припинилося. Але ні. Досі це відбувається. За рік тільки тут УЗ втрачає 2,5 мільярда на рік", - заявив Голубов.

Загальні збитки УЗ від подібних розкрадань коливаються від 12 до 17 мільярдів на рік, - зазначив експерт.

"А ми сидимо і думаємо, як ще підвищити. Скоро возити нічого буде. Просто нічого. Якщо зараз дійсно країна піде в крен річкового судноплавства – у залізниці будуть, напевно, великі претензії... І я хотів би від УЗ почути, що вони роблять цього року, що планують робити у наступному за тим корупційних справах, які досі тягнуться. Хочу зрозуміти: чи це так знизу до верху пронизане, що ніхто нікого не може там за руку схопити, або якісь інші причини цієї бездіяльності?" - резюмував Голубов.