Для того, щоб реалізовувати масштабні інфраструктурні проєкти, такі як Київська обхідна дорога (КОД), яку планують збудувати у рамках «Великого будівництва» Президента Володимира Зеленського, державних коштів недостатньо. В Україні мають бути інструменти залучення великих сум іноземних коштів.

Про це заявив виконавчий директор Національної асоціації дорожників України Олег Варивода під час обговорення механізму закупівлі послуг із будівництва Київської обхідної дороги.

Він нагадав, що 3 червня Верховна Рада підтримала зміни до закону України «Про публічні закупівлі», які є необхідними для старту робіт з будівництва КОД. Поправки надають підряднику можливість не лише будувати об’єкт, а й забезпечити можливості фінансування для виконання цих робіт. Підрядник буде визначатися на конкурентних торгах як за ціновим критерієм, так і за умовами залучення фінансування.

Варивода навів приклад реконструкції траси М-14 Одеса - Миколаїв - Херсон, аргументуючи необхідність пошуку альтернативних шляхів фінансування інфраструктурних проєктів. У 2018 році почалися переговори з інвесторами щодо будівництва цементобетонної дороги з чотирма смугами, яка б поєднала припортові міста та покращила б транспортне сполучення Півдня та всієї України.

Вартість проєкту склала 21,9 млрд грн, при цьому у 2018 році весь Дорожній фонд обмежувався 32 млрд грн. 

«Китайська компанія CRBC висловила намір побудувати дорогу за власний кошт, із залученням грошей недержавних організацій Китаю. Вони спитали - можемо залучити гроші комерційних банків Китаю і ми будуємо? Ні, не можемо, бо це рівень міждержавний. І ось вже 2021 рік - дороги немає. Все. А вона б вже була», - зазначив Варивода.

За його словами, неможливо провести будівництво КОД, залучаючи тільки кошти державної програми.

«Ремонт дороги міжнародного значення на 10 мільярдів - це прийнятна сума для державного бюджету та Дорожнього фонду. Але нереально за 5 років витратити 85 млрд грн. Для цього слід зупинити ремонт і будівництво третини всіх доріг по всій Україні, тільки заради 1 проєкту. Тому міжнародні інвестиції - тут чи не єдине адекватне рішення», - констатував Варивода.

Нагадаємо, раніше заступник голови Офісу Президента, координатор «Великого будівництва» Кирило Тимошенко розповів, що в рамках програми тривають роботи зі створення першої об’їзної Дніпра. Завершити Південний обхід міста планується до 30-ї річниці Незалежності.

Читайте останні новини України та світу на каналі УНІАН в Telegram