За словами Криклія, вже завершено аналіз передачі в концесію деяких аеропортів / фото УНІАН Володимир Гонтар

Міністерство інфраструктури України планує створити аеропортовий і залізничний спеціальні фонди для фінансування проектів державно-приватного партнерства (ДПП), у тому числі - співфінансування проектів концесії аеропортів і залізничних вокзалів.

Як повідомляє прес-служба відомства, про це повідомив глава відомства Владислав Криклій.

Читайте такожВ аеропорту Запоріжжя відкрили новий пасажирський термінал

Джерело наповнення Фонду

За його словами, команда у складі фахівців Міжнародної фінансової корпорації (IFC) і Європейського банку реконструкції та розвитку (ЄБРР) завершила попередній аналіз можливості передачі в концесію деяких аеропортів.

"Передбачається, що вони зможуть отримати доступ до державного співфінансування через спеціальний аеропортовий фонд. Джерелом наповнення фонду буде, в першу чергу, акциз на авіапаливо, що дозволить щорічно відновлювати по два регіональні аеропорти. До створення фонду ми вже реалізуємо концепцію ДПП - держава дає фінансування на відновлення злітно-посадкової смуги, а приватний інвестор інвестує в оновлення термінальної частини. За такою моделлю зараз будується аеропорт в Дніпрі та планується аеропорт в Закарпатті", - цитує прес-служба Криклія.

Залізничний фонд

Міністр зазначив, що зараз вивчається можливість відкриття і залізничного фонду, який може стати джерелом платежів за експлуатаційну готовність для здійснення концесії вокзалів та інших проектів ДПП, а також прискорити процес оновлення пасажирського рухомого складу "Укрзалізниці".

Концесійні проекти

Разом з цим, Міністерство активно готує концесійні проекти залізничних вокзалів Харкова, Дніпра, Вінниці, Хмельницького, Миколаєва, Чопа і "Київ-Пасажирський". "Загальний обсяг інвестицій, необхідний для модернізації 7 залізничних вокзалів, – 3,8 млрд грн. Зараз ми проходимо необхідні процедури, які, звичайно, хотілося б прискорити. У середньому концесійний проект триває 22 місяці, з яких 12 - на підготовку. У грудні будемо мати рішення про доцільність підготовки ТЕО залізничних вокзалів, у березні 2021 - ТЕО проектів, і наступний крок - оголошення концесійних конкурсів", - сказав Криклій.

За його словами, в планах Міністерства - розвиток якісних і сучасних автодоріг завдяки реалізації Програми розвитку української мережі автодоріг через механізм державно-приватного партнерства, яка зараз фіналізується за участю Світового банку і Global Infrastructure Facility. Програма передбачає відновлення понад 4500 км доріг і залучення інвестицій з приватного сектора в розмірі близько 9 млрд доларів США.

Хронологія подій

17 жовтня 2019 року президент України Володимир Зеленський підписав закон "Про концесію", який передбачає запровадження єдиної процедури ініціювання та прийняття рішення про здійснення державно-приватного партнерства для всіх форм державно-приватного партнерства, зокрема, концесії.

Міністр інфраструктури Владислав Криклій заявив, що Україна найближчим часом планує віддати в концесію чотири аеропорти, вісім залізничних вокзалів і кілька автомобільних доріг.

Читайте останні новини України та світу на каналі УНІАН в Telegram