Найбільше грошей - 853 млн грн - кандидати витратили на рекламу і агітацію у ЗМІ фото bank.gov.ua

44 кандидати на пост президента України офіційно витратили на передвиборчі кампанії 1 млрд 273 млн грн.

Читайте такожЦВК планує витратити понад 166 мільйонів гривень на друк виборчих бюлетенів

Як повідомили УНІАН у прес-службі Комітету виборців України, такими є дані, відповідно до проміжних фінансових звітів кандидатів про використання коштів виборчих фондів, оприлюднених на сайті ЦВК 25 березня.

Відео дня

Більшу частину коштів - 853 млн грн - кандидати витратили на рекламу й агітацію у ЗМІ.

У відсотковому відношенні найбільше коштів на рекламу в ЗМІ витратили Юрій Кармазін (100% всіх коштів витрачено на рекламу), Валентин Наливайченко (89%), Дмитро Добродомов (88%), Олександр Вілкул (87%), Юрій Бойко (85%) та Сергій Тарута (83%).

У абсолютному відношенні найбільше на рекламу витратили Петро Порошенко (251 млн грн), Юлія Тимошенко (118 млн), Вілкул (97 млн), Тарута (80 млн), Володимир Зеленський (64 млн), Олег Ляшко (59 мл), Анатолій Гриценко (52 млн).

Бойко витратив на рекламу 39 млн, Олександр Шевченко – 34 млн, Руслан Кошулинський – 11 млн, Євгеній Мураєв – 11 млн, Андрій Садовий – 10 млн.

Разом з тим семеро кандидатів на пост президента поки що офіційно не здійснювали жодних витрат під час кампанії. Так, не витратили жодної гривні Олександр Ващенко, Микола Габер, Дмитро Гнап (зняв кандидатуру), Олександр Данилюк, Роман Насіров, Руслан Ригованов та Олександр Соловйов.

Коментуючи вищевказані дані, голова КВУ Олексій Кошель зазначив, що насправді витрати кандидатів набагато більші.

«Закон не встановлює обмежень щодо розмірів виборчих фондів кандидатів, тому політики можуть витрачати будь-які суми. В результаті всі разом кандидати лише офіційно витратили 1,2 млрд грн. Однак неофіційні витрати є ще більшими. Зокрема, традиційно в звітах не відображено витрати кандидатів на зарплати для агітаторів, членів комісій та спостерігачів», - сказав Кошель.

Водночас він зауважив, що значні витрати на рекламу свідчать про низьку якість виборчої кампанії.

«На рекламу було витрачено кожну другу гривню з виборчих фондів кандидатів, що є надмірною сумою. Законодавство деяких держав Європи (наприклад, Польщі) забороняє кандидатам витрачати на рекламу більше певного відсотка коштів або ж платна політична реклама взагалі є забороненою», - зазначив голова КВУ.

Інформація в проміжних звітах охоплює період з моменту відкриття виборчих фондів до 18 березня 2019 року. Остаточні фінансові звіти кандидати подадуть після виборів.