
Геймдиректор Shadow of the Colossus і The Last Guardian Фуміто Уеда вважає, що епоха нових та інноваційних ігрових механік у геймплеї вже позаду.
В інтерв'ю японському виданню Denfaminicogamer Уеда розповів про враження від гри To a T, сюрреалістичного проєкту Кейти Такахаші.
Він зателефонував Такахаші після анонсу, щоб уточнити, чи використовує гра якісь нові або незвичайні механіки. Коли дізнався, що ні - відреагував із несподіваною радістю: "Це чудово!". Пізніше він пояснив, що мав на увазі:
"Найімовірніше, я тоді подумав: епоха геймплейних механік уже минула. Зараз не той час, коли в кожній грі потрібно пропонувати нові пристрої або системи. Навіть якщо в механіках немає нічого нового, можна просувати гру за допомогою настрою або візуальної мови".
Він вважає, що розробники надто зациклилися на винаході нового і забувають, що вже наявні форми можна переосмислювати, робити глибшими та виразнішими.
За його словами, замість того щоб гнатися за новизною, інколи краще надати вже наявним механікам більш чіткої, осмисленої форми.
To a T, як зазначає Уеда, працює саме за таким принципом: там немає складного управління, але завдяки візуальному поданню й оповіданню грі вдається говорити про важливі теми, наприклад, про прийняття себе та життя з особливостями.
Цікаво, що критики теж сприймають проєкт як щось незвичайне, але не через механіки. Приміром, редактор Eurogamer Крістіан Донлан, зізнався, що To a T стала для нього сюрпризом: "Я так і не зрозумів, що саме вона хоче сказати - поки не пішли фінальні титри. І, чесно кажучи, досі про це думаю".
Раніше Гейб Ньюелл заявив, що люди, які вміють працювати з ШІ, стануть ціннішими, ніж досвідчені програмісти. Розвиток штучного інтелекту призведе до кумедної ситуації в індустрії, вважає розробник.