
Раян Боулдс, нещодавній випускник факультету комп'ютерних наук, наближається до завершення проєкту, який здається неможливим: він будує програмований комп'ютер всередині Minecraft.
Його проєкт, розпочатий минулого року, поступово наближається до фінальної стадії, і тепер ця величезна конструкція вже може виконувати базові обчислення і запускати прості програми.
Система побудована повністю на ванільному редстоуні без використання спеціальних модів (за винятком інструментів, що полегшують роботу з масштабними конструкціями). Боулдс спроектував і зібрав ланцюг із функціональних блоків, що повторюються, створюючи структуру, що нагадує процесор із власною пам'яттю.

Комп'ютер оснащений 2 КБ оперативної пам'яті, 16 регістрами по 32 біти і підтримує базові математичні операції, включно з додаванням, відніманням, множенням, діленням і бітовими зсувами. Обчислення відображаються на екрані, зібраному з ламп, а першою запущеною програмою стала послідовність Фібоначчі.
Поки що комп'ютер приймає машинний код порядково, але в планах у розробника реалізувати механізм зберігання і завантаження програм. Як зізнається сам Боулдс, для запуску DOOM цього обсягу пам'яті, звісно, недостатньо, але це не заважає проєкту залишатися одним із найбільш вражаючих технічних досягнень у Minecraft.
Стежити за прогресом можна на його TikTok-каналі, де він розповідає про основні принципи роботи свого комп'ютера, ділиться технічними деталями і пояснює базові концепції електроніки та програмування в ігровому форматі.
Раніше ми розповідали, що програміст зробив найменшу версію "Змійки" з використанням субпікселів монітора. Найімовірніше, це найменша гра у світі.