
Композитор Final Fantasy Нобуо Уемацу розкритикував сучасний підхід до створення саундтреків в іграх.
Як Уемацу розповів в інтерв'ю Real Sound, творча свобода у музикантів сильно обмежена, а головна влада перебуває в руках продюсерів і режисерів, які часто вимагають від авторів максимально шаблонного звучання:
"Я б не став називати це застоєм, але сьогодні у композиторів занадто мало можливостей відкрито висловлювати свою думку. Навіть якщо у них величезний досвід і знання, вони все одно залежать від рішень продюсерів. Найчастіше їм достатньо, щоб музика звучала як у Джона Вільямса".
Музикант порівняв нинішню ситуацію з 80-ми, коли в індустрію ігор майже не йшли професійні композитори, але ті, хто приходив, створювали по-справжньому "дивні" та експериментальні речі.
Зараз же, на його думку, індустрія тисне на авторів і підштовхує до одного-двох шаблонів, через що стає менше по-справжньому незвичайної музики.
При цьому Уемацу нагадав, що навіть в умовах комерційних вимог можна створювати унікальні речі, як це робив Елтон Джон, якого він назвав одним зі своїх кумирів. А авторам-початківцям він радить не зациклюватися на голлівудському оркестровому звучанні й експериментувати: "Додайте в оркестр трохи техно - і вийде щось нове".
Раніше ми розповідали, що програмісту Final Fantasy не подобається, що інді-розробники копіюють графіку PS1. Програмісти на той час витрачали купу часу, щоб виправити візуальні баги, а зараз це називають "стилем", каже Коджі Сугімото.