
Final Fantasy 11 - одна з найбільш довгоживучих MMORPG в історії. Спочатку гра вийшла в Японії на PS2 і ПК у 2002 році, пізніше дісталася Європи та Північної Америки, а в 2006 отримала порт для Xbox 360.
Підтримка консольних версій припинилася в 2016-му, але ПК-сервери, як і раніше, працюють, і тепер зрозуміло, що зупинятися Square Enix не збирається.
В інтерв'ю для Dengeki Online поточний очільник проєкту Едзі Фудзіто зізнався: видавець всерйоз розглядав можливість перевести гру в режим технічної підтримки, тобто без тематичних оновлень, ще 2024 року.
Також обговорювалося і повне закриття проєкту. Але втрутилися гравці, як фінансово, так і своєю активністю. Незважаючи на вік, Final Fantasy 11 продовжує стягувати щомісячну плату в 11.95 доларів, як і на старті 2002-го, і команда розробників помітила, що передплатники не поспішають йти:
"Якби історія Voracious Resurgence завершилася, і стало б очевидно, що FF11 втрачає імпульс - можливо, нам дійсно варто було б готуватися до фіналу. Але цього не сталося. Я сприйняв це як знак, що гру треба продовжувати".
У результаті Square Enix ухвалила рішення: не тільки зберегти проєкт, а й запустити нові оновлення. Серед анонсованих змін - нова місія високого рівня, переробка налаштувань управління геймпадом, нова механіка Morale Gauge, можливість змінити расу персонажа, а також розширення в системі боїв Limbus.
Раніше ми розповідали, що десятки гравців вмираючої MMORPG Blue Protocol влаштували прощальний рейв перед закриттям серверів.