
Минуло майже п'ять років з релізу Xbox Series, але у Microsoft досі немає по-справжньому гучного ексклюзиву, який став би приводом купити консоль. За цей час платформа обзавелася сильною підпискою Game Pass і десятками студій, але досі Xbox не зміг запропонувати гру, про яку говорять усі.
Ситуацію детально розібрало видання Kotaku. На їхню думку, Microsoft десятиліттями повторює одні й ті самі помилки: робить ставку не на креатив, а на інфраструктуру, і не вміє керувати купленими студіями.
Xbox Series стартував 2020 року без нових ексклюзивів, тоді це подавали як революцію. Але на тлі Spider-Man: Miles Morales і Demon's Souls від Sony, консоль Microsoft виглядала порожньо. І хоча пізніше вийшли Forza Horizon 5 і Flight Simulator, вони не стали іграми, заради яких купували консоль.
У Sony все інакше. Horizon Forbidden West, God of War: Ragnarok, Spider-Man 2, навіть нескінченні ремастери The Last of Us - це проєкти, за які купують консолі.
І, як пише Kotaku, ці ігри працюють не для хардкорних фанатів, а для широкої аудиторії, яка хоче яскраву графіку, зручне управління і максимум задоволення без докладання зусиль.
Спроби змінити це у Xbox були, але одні ігри скасували, а інші затягнулися на роки. Starfield, якому пророкували роль рятівника Xbox, не став ні "11 з 10", ні навіть "9 з 10". І, як говорив сам Філ Спенсер, навіть в ідеальному світі ніхто б не продав PS5 заради Starfield.
Проблема не в бюджеті, Xbox може витрачати мільярди, скуповуючи студії. За словами журналістів Kotaku, Microsoft за два десятиліття так і не навчилася працювати з творчими людьми, а без цього зробити гру рівня God of War або Zelda: Breath of the Wild просто неможливо.
До того ж, відсутність виразної студійної політики заважає доводити розпочате до кінця. Навіть The Initiative, студія з Санта-Моніки, яку Спенсер презентував як флагман ексклюзивів Xbox, шість років робила один тільки перезапуск Perfect Dark, а тепер і зовсім закрилася.
Sony ж, навпаки, вибудувала все покоління PS4 і PS5 на системній роботі з талантами. А Nintendo Switch, як нагадує Kotaku, стала другою за продажами консоллю всіх часів майже виключно на ексклюзивах.
Раніше журналіст Джез Корден повідомив, що Xbox довелося піти на скорочення і закриття проєктів через нереалістичні завдання, які їм ставить Microsoft.
Крім того, нещодавно творець Dishonored і розробник Baldur's Gate 3 заявили, що Game Pass руйнує індустрію. На думку Рафаеля Колантоніо і Майкла Доуса, така модель неймовірно сильно шкодить продажам усіх ігор.