Якщо судновласник не стримає слово, судно прибере АМПУ / фото: УНІАН

Танкер «Делфі» (Delfi), що зазнав катастрофи в листопаді 2019 року біля узбережжя Одеси, судновласник обіцяє прибрати з пляжу «Дельфін» до 31 березня.

Як передає кореспондент УНІАН, про це стало відомо сьогодні під час засідання комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій, яке відбулось в Одеській ОДА.

Як з'ясувалось, капітанія Одеського морського порту вийшла на зв'язок із судновласником і встановила для нього граничний строк підняття судна - 31 березня. Можливі два варіанти: розрізати танкер на частини або відбуксирувати його цілим, що є більш швидким, безпечним та екологічно чистим варіантом.

Відео дня

Капітан Одеського порту Кирило Цюпко повідомив, що, ймовірно, судновласник відбуксирує танкер, оскільки хоче його зберегти. Передбачається, що така операція може зайняти приблизно півтора місяці, а розрізання на місці - майже втричі більше часу.

Як зазначив капітан порту, детальний графік евакуації судна буде представлено наступного тижня.

За словами першого заступника голови ОДА В'ячеслава Овечкіна, якщо власник судна не почне роботи в обумовлені строки, державне підприємство «Адміністрація морських портів України» почне примусову евакуацію, оскільки судно необхідно прибрати до початку туристичного сезону.

Заступник мера Одеси Андрій Котляр висловив сумнів стосовно того, що танкер вчасно приберуть із території пляжу.

«Із великою часткою ймовірності ми проведемо пляжний сезон 2020 разом із «Делфі» на пляжі «Дельфін», - зазначив Котляр.

Він підкреслив, що міська влада готова надати будь-яку допомогу обласній владі та АМПУ для прискорення процесу демонтажу та охорони цього об'єкта.

Як повідомляв УНІАН, у Чорному морі біля Одеси зазнав катастрофи танкер «Делфі» з трьома українцями на борту. Танкер подав сигнал лиха ввечері 20 листопада 2019 року, коли потрапив у зону нагляду морського порту «Південний» (Одеська обл.). Пізніше внаслідок негоди його віднесло до пляжу «Дельфін» в Одесі. За даними Адміністрації морпортів, цей танкер був без вантажу. Водолази евакуювали трьох членів екіпажу, які були знесилені та сильно замерзли.

Аварія танкера призвела до забруднення узбережжя. Зокрема, за інформацією в. о. голови Держекоінспекції України Єгора Фірсова, гранично допустимі норми були завищені в 157 разів, пізніше в мерії заявили, що рівень забруднення значно знизився. Навколо танкера встановлено спеціальні бонові загородження.

Також з'ясувалося, що у танкера були проблеми із судновими документами. Як одна з версій обговорювалась можливість його участі в незаконній дозаправці суден. Але Держприкордонслужба цей факт не підтвердила.