УНІАН

За два роки роботи Верховної Ради дев’ятого скликання комітет з питань організації державної влади, місцевого самоврядування, регіонального розвитку та містобудування розглянув 112 законопроектів, забезпечив прийняття 27 законів та 67 постанов Верховної Ради, увійшовши до числа найбільш продуктивних парламентських комітетів.

Про це написав заступник голови комітету, депутат Верховної Ради Олександр Качура (фракція "Слуга народу") в своєму блозі на Цензор.net.

Він пояснив, що від того, наскільки якісно і оперативно працюють комітети Ради значною мірою залежить якість, швидкість, а подекуди і сам факт ухвалення законопроектів.

Відео дня

"До Верховної Ради надходить проект закону. Якщо його тематика відповідає напрямам роботи нашого комітету – його надсилають нам на розгляд. І лише після того, як комітет проведе його експертизу і підготує свій висновок – документ виноситься на розгляд парламенту", - розповів він.

До компетенції комітету з питань організації державної влади входять проекти законів і постанов парламенту, що стосуються організації та діяльності Президента, Кабінету Міністрів, центральних та місцевих органів виконавчої влади, виборів, референдумів тощо. Крім того, комітет відповідає і за питання політики регіонального розвитку, містобудування, благоустрою, будівництва та архітектури.

Серед найбільш знакових документів, над ухваленням яких активно працював комітет, Качура, зокрема назвав Виборчий кодекс з відкритими списками кандидатів, про необхідність ухвалення якого роками говорили майже всі політичні партії і міжнародні партнери України.

Також важливим було ухвалення і Закону України "Про народовладдя через всеукраїнський референдум".

"Враховуючи той факт, що попередню редакцію закону про референдуми було визнано неконституційною ще у 2018 році, ухвалення нового закону було вкрай необхідним, щоб забезпечити можливість реалізації українцями їхніх конституційних прав", - наголосив нардеп.

Ще один вагомий закон, прийнятий за безпосередньої участі комітету – це Закон України "Про особливу процедуру усунення Президента України з поста (імпічмент)", ухвалення якого відновило систему стримувань та противаг і забезпечило реальні інструменти парламентського контролю за діяльністю Президента.