Мурахи змогли роками виживати в ядерному бункері / vokrugsveta.ru

Колонія з приблизно мільйона мурах опинилися в пастці у ядерному бункері. Але, за словами вчених з Польщі, провівши там багато років, вони все ж змогли вижити і вибратися.

Мурахи, у яких не було джерела їжі в бетонному підземеллі, їли мертві тіла своїх одноплемінників. Їх вперше виявили в 2013 році, - пише Newsweek. Колонія складалася виключно з робочих мурах. Це означає, що вони не могли розмножуватися. Тож як колонія змогла стати настільки великою, лишається загадкою.

Читайте такожВчені виявили найшвидшу мураху у світі

В своєму дослідженні вчені тепер намагаються зрозуміти, як вона функціонувала. Крім того, вчені встановили шлях для втечі з бункеру, щоб подивитися, чи мурахи полишать його, якщо у них буде вибір після стількох років. Команда на чолі з Войцехом Чеховським з Музею й Інституту зоології Польської академії наук проводили спостереження за кажанами, які жили в покинутому ядерному бункері радянських часів. Там вчені зіштовхнулися з мурахами, які жили у відсіку, де колись зберігали боєприпаси. Комахи не мали доступу до зовнішнього світу і, швидше за все, потрапили в бункер з мурашника, розташованого над вентиляцією. Впавши вниз, вони опинилися в пастці.

Але коли вчені повернулися на місце свого дослідження через два роки, то побачили, що колонія мурах не просто досі там. Вона стала значно чисельнішою всупереч тому, що в бункері не було джерела їжі, світла і тепла.

В 2016 році вчені вирішили дослідити поведінку мурах. Вони встановили балку, яка вела до іншої вентиляційної труби. Таким чином, у мурах з'явилася можливість вийти з бункера. Через рік дослідники повернулися і побачили, що колонія майже зникла. Команда дослідила покинуті трупи комах. На них вчені виявили сліди від укусів і дірки. Здебільшого вони були в районі черевця. На думку дослідників, це вказує на те, що мурахи їли трупи мертвих, щоб вижити.