Німецька компанія Gabler розпочала створення безпілотної системи повітряної розвідки для підводних човнів, яка одержала позначення VOLANS (coVert OpticaL Airborne reconnaissance Naval adapted System). Про це повідомляє The Register.

Система VOLANS є герметичним контейнером з трьома чи більше складаними безпілотними літальними апаратами (БПЛА) і пусковою катапультою. Контейнер монтується на багатоцільовій телескопічній щоглі Triple M, яку підводний човен висуває з підводного положення подібно до перископа. Замість безпілотників на щоглу також може встановлюватися платформа з дистанційно керованим великокаліберним кулеметом або комплектом розвідувальної апаратури.

БПЛА VOLANS створюють німецькі фахівці на основі малорозмірних апаратів Aladin, що запускаються з руки, які перебувають на озброєнні Бундесверу і вже застосовувалися в Афганістані. У базовій версії безпілотник здатний вести розвідку протягом години в радіусі до 30 кілометрів. Швидкість його польоту - 45-90 кілометрів на годину.

Відео дня

Після запуску БПЛА VOLANS підводний човен може, залишаючись поблизу поверхні води, одержувати дані повітряної розвідки в реальному масштабі часу за допомогою висувної антени або зануритися на безпечнішу глибину і скачати відеозображення з безпілотників через заданий проміжок часу.

На думку експертів, система VOLANS може стати ефективним засобом ведення розвідки підводними човнами в зануреному положенні. Водночас її застосування, ймовірно, обмежиться конфліктами низької інтенсивності, оскільки під час повномасштабних бойових дій сучасних флотів безпілотники зроблять підводні човни дуже уразливими.

Лента.ру