Фото ua.depositphotos.com

Голова Комітету Верховної Ради України з питань фінансів, податкової та митної політики Данило Гетманцев неочікувано він вніс до проекту закону № 9662 поправку, згідно з якою обіг виробів зі старими акцизними марками буде заборонений. Він пояснив свою ініціативу необхідністю боротьби з нелегальним ринком. Видання РБК-Україна з’ясувало, що нелегальний ринок від цього не постраждає, а легальний бізнес понесе невиправдані збитки на мільярди гривень.

Якщо Верховна Рада ухвалить закон з поправкою Гетманцева, з 1 червня тютюнова продукція зі старими марками опиниться поза законом, а з 1 вересня - алкогольна продукція. Разом з цими двома галузями постраждає і рітейл.

Нагадаємо, що нові зразки акцизних марок (з голографічними елементами) почали використовувати з 1 вересня 2023 року. Однак Податковий кодекс не обмежує терміни використання старих марок, тобто продавати продукцію зі старими марками можна доти, поки вони не закінчяться. Ці прогнозовані правила гри забезпечували поступовий перехід всієї продукції на нові марки. Тому бізнес дізнався про поправку Гетманцева з подивом і обуренням.

Відео дня

Так, "Український фуд-ритейл альянс" заявив, що ця поправка не вплине на зниження тіньового ринку, а навпаки призведе до наповнення ринку підакцизних товарів нелегальною продукцією.

Українська Асоціація виробників тютюнових виробів "Укртютюн" повідомила, що виробники так і не отримали відповіді не питання, що вони мають робити з продукцією зі старими марками. Крім того, в Асоціації підкреслили, що продукцію зі старими марками буде заборонено не лише продавати, а навіть зберігати і транспортувати, що призведе до суттєвих фінансових втрат і додаткових видатків.

Європейська Бізнес Асоціація оцінює збитки бізнесу у разі обмеження терміну використання продукції зі старими марками у десятки мільярдів гривень.

"Вимога вилучати акцизні марки старого зразка завдасть учасникам ринку необґрунтованих збитків через втрату продукції, адже разом з пропозицією вилучення марок не передбачається відшкодування державою понесених бізнесом витрат на виготовлення та реалізацію підакцизних товарів", - йдеться у заяві ЕВА.

На думку експертів компаній-членів Американської торгової палати, ці зміни є необґрунтованими, неефективними, алогічними та протиправними за своєю суттю.

Співрозмовник РБК-Україна, який представляє виробника алкоголю, вважає, що поправка вигідна виробникам акцизних марок: "Саме на вівтар їхніх інтересів вирішили покласти тих, хто сплачує величезні суми податків".