
Класичні RPG кінця 90-х - початку 2000-х років досі залишаються знаковими проєктами того часу. Приміром, Baldur's Gate або Planescape: Torment залишили слід в історії, але потім вони на деякий час зникли. Як виявилося, в цьому винні не гравці і не розробники, а фізичні роздрібні магазини.
Геймдиректор Fallout: New Vegas Джош Сойєр, який свого часу працював у легендарній Black Isle Studios, на GCAP 2025 у Мельбурні розповів: "Причина, через яку ми перестали робити ігри на Infinity Engine, у тому, що ритейлери сказали: "Ніхто це не купить"".
Infinity Engine - це рушій, на якому були зроблені ізометричні RPG. Він давав змогу перенести механіки Dungeons & Dragons у відеоігри, завдяки чому багато гравців уперше могли відчути атмосферу справжніх пригод.
Коли Соєр попросив показати дослідження, представники магазинів відповіли: "Довіряйте нам".
Соєр пояснив, що тоді ритейлери мали величезну владу над розробниками. Якщо гра не потрапляла на полиці магазину, інших варіантів практично не було. Ба більше, обмежена кількість полиць і складські витрати змушували магазини обирати тільки ті ігри, які, на їхню думку, принесуть максимальний прибуток. Іноді вони навіть змушували компанії викуповувати назад неліквідні копії.
Раніше ми розповідали, що геймдиректор Fallout: New Vegas пояснив, чому в іграх більше не роблять покроковий бій. Класичній "покроковій грі" просто стало бракувати тактичної різноманітності, вважає Джош Сойєр.