этот материал доступен на русском

Business Insider: Пропаганда Росії марно намагається загладити провал Т-14 за допомогою Т-34

14:17, 11 січня 2019
Світ
3658 0
Пропаганда Росії перекинулася на Т-34 після провалу Т-14  / Flickr/Dmitriy Fomin

Росія хотіла, щоб представлення новеньких Т-14 "Армата" в 2015 році стало страхітливою демонстрацією сили. В Москві нову розробку хвалили, як нестримного вбивцю танків НАТО.

В планах було збудувати і взяти на озброєння 2,3 тисячі Т-14 до 2025 року. Але станом на 2019 рік на етапі замовлення лише сотня таких бронемашин і менш ніж два десятка в розпорядженні російських військових в тестовому режимі. Тож через чотири роки після дебюту Росія згорнула плани масового виробництва танка, який забуксував і заглох на Червоній площі під час святкування Дня перемоги. А його пропагандистську роботу віддали "танку-пенсіонеру", пише Business Insider.

Вчора Москва оголосила про те, що купила у Лаосу 30 старих Т-34, які ще Другу світову війну бачили. Однак, ці бронемашини нібито в стані "боєготовності". І їх будуть використовувати під час парадів і для зйомок фільмів про війну. Таким чином, Росія фактично купила більше 70-річних танків, ніж новеньких і розхвалених Т-14. Це вказує на те, як Володимир Путін різко змінив свій курс після провалу у модернізації російської армії.

Читайте такожNational Interest: Росія хоче, щоб її танки стріляли сумнівними снарядами з ураном

На Т-14 до 2015 року витратили страшні суми. Росія, у якої досі проблеми з боргами, як і після падіння СРСР, одним махом хотіла оновити свій арсенал основних бойових танків. У свою чергу, захід робив це дуже поступово. В той час, як США намагалися адаптувати свої M1 Abrams до бою в міських умовах проти слабших ворогів у Іраку, Росія вигадала танк, призначених для знищення інших бронемашин.

Оснастивши свою розробку автоматичною системою перезарядки, безпілотною баштою, реактивною і активною бронею, а також гарматою, більшою ніж у будь-якого західного танка, Москва заявила про своє зосередження на великих сухопутних війнах, які потрясли Європу на початку 21-го століття. Але як і у випадку багатьох оборонних проектів Росії, шуму виявилося більше, ніж толку. Кремль обіцяв запустити Т-14 в масове виробництво. Але натомість він все ж зосередився на оновлені Т-80 і Т-90, які бачили на полях битви в Україні і Сирії.

Хоч оновлені танки Т-90 і показали свою ефективність, їм бракувало яскравого пропагандистського образу новенького нестримного танка, який батьківщині дав Путін. Але ставка російського автократа на Т-14 "Армата" і на його образ майбутнього обличчя російської армії провалилася. Тому Кремль зробив розворот в напрямку минулого.

Старі радянські Т-34 ще брали участь у запеклих боях на східному фронті Другої світової війни. За їхньої участі нацистська армія Адольфа Гітлера була розбита, а радянський прапор вдалося підняти над Рейхстагом в Берліні. Путін неодноразово намагався використати тяжко здобутий успіх СРСР у Другій світовій війні, щоб посилити російський націоналізм і отримати народну підтримку у скоєнні воєнних злочинів у Сирії і Україні. 

Читайте такожNational Interest: Російський Т-80 став одним з найгірших танків у світі

Кремль профінансував фільм під назвою "Т-34", в якому розповідається історія екіпажу російського танка, який тікає з нацистського концтабору. Кіно було дуже успішним у прокаті. А влада задушила будь-яку критику. Тепер Росія спробує використати Т-34 у інших пропагандистських виставах.

"У росіян є повне право пишатися великою самопожертвою своєї країни в часи Другої світової війни і танками, які несли службу впродовж семи десятиліть. Але ні Т-34, ні Т-14 не витягнуть росіян зі злиднів і не відкриють перед ними жодних нових можливостей", - йдеться в статті.

Так само цьому не допоможуть і війни, які використовуються в пропагандистській грі Путіна, щоб налякати Захід за допомогою "паперових тигрів" і нагодувати своє суспільство порожніми історіями про колишню велич.

Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter