Flickr/Franck Michel

Весь бізнес у Нью-Йорку попросять змінити графіки працівників, щоб скоротити щільність пасажирів метро в години пік. Нові загони охорони будуть патрулювати на станціях, повідомляючи своєму керівництву про надто великі натовпи на платформах. Ця ж охорона буде скеровувати людей у вільніші вагони.

Так про підготовку Нью-Йорка до відкриття метро пише New York Times. Яскраві позначки будуть заохочувати пасажирів триматися подалі один від одного під час очікування на платформі. Так само вчинили транспортні компанії в Китаї, Сінгапурі й Великій Британії. У свою чергу, у Нью-Йорку адміністрація метро пішла на  радикальний крок, скасувавши роботу "підземки" після півночі. Це правило буде діяти у найближчому майбутньому, щоб можна було провести дезінфекцію вагонів і станцій.

Читайте такожForeign Policy: Коронавірус назавжди змінить життя в містах

Відео дня

Але це лише перший крок для чиновників, які намагаються розробити стратегію для відновлення роботи метро на тлі катастрофічної пандемії коронавірусу. Місцева влада розмірковує, коли дозволити бізнесу певних категорій повернутися до роботи. І здатність Нью-Йорка відновити свою економіку залежить від того, чи мільйони пасажирів зможуть щодня користуватися громадським транспортом.

Однак, лишається відкритим навіть питання про те, чи зможуть пасажири якось дотримуватися соціального дистанціювання в транспортній системі, яка була розроблена для переведення натовпи людей у обмеженому просторі. Цей виклик випробовує на міцність Metropolitan Transportation Authority - найбільшу транспорту компанію в США, яка намагається повернутися до роботи після втрати більш ніж 90% пасажирів й смерті майже 100 працівників. Крім того, тисячі співробітників захворіли через коронавірус, який спричинив найбільшу фінансову кризу в історії компанії.

"Якщо ми хочемо почати реальне економічне відновлення, нам потрібно вирішити питання про те, як зробити громадський транспорт безпечним і подбати про те, щоб люди почувалися в безпеці", - сказав виконавчий директор Tri-State Transportation Campaign Нік Сіфуентіс.

"Місто загрузне й зупинеться без громадського транспорту майже так само, як воно зупинилося через пандемію", - додав він.

Читайте такожСупермаркети Лондона сподіваються на допомогу копів після посилення обмежувальних заходів – ЗМІ

Нью-Йорк, вочевидь, не єдиний постав перед цією проблемою. В часи, коли міста по всьому світі намагаються перезапустити свої економіки, перевізники ламають голови над тим, як перевозити пасажирів безпечно. Майже кожен з доступних варіантів включає баланс поступок у питаннях фінансів й захисту громадського здоров'я.

Якщо запустити максимальну кількість потягів, щоб скоротити накопичення натовпів на платформах і у вагонах, у перевізників не буде часу, щоб належним чином і досить часто проводити дезінфекцію. Можна просто обмежити кількість пасажирів у кожному вагоні. Але тоді постраждає здатність міста перевозити велику кількість людей, а це потрібно для відновлення роботи бізнесу.

В Азії і Європі, де деякі міста вже скасували карантин, системи громадського транспорту експериментують з різними заходами для заохочення соціального дистанціювання включно зі зменшенням кількості пасажирів, яким дозволено заходити в автобус. Також перевізники запроваджують системи квитків з обмеженим часом і перевіряють температуру пасажирів. У Парижі, де більш ніж 50 станцій метро були закриті через карантин, пасажири обов'язково повинні носити маски. Крім того, кількість місць у потягах обмежать, коли місто скасує карантин. У Лондоні чиновники додали маркери на платформах і у вагонах для дотримання соціального дистанціювання.

Читайте такожУ Нью-Йорку знайшли вантажівки з десятками розкладених трупів - The New York Times (фото)

Інструменти в розпорядженні метрополітену Нью-Йорка теж обмежені. На відміну від колег з Китаю, де громадяни зобов'язані завантажувати програми на телефони, які будуть їм диктувати, чи достатньо вони здорові, щоб їздити в метро, нью-йоркська влада не має влади використовувати державне стеження. А будь-яка спроба тримати пасажирів подалі один від одного і краще дезінфікувати обладнання в системі з 26 ліній і 472 станцій метро буде дорого коштувати перевізнику.