Про це повідомив заступник начальника Центру пошукових та аварійно-рятувальних робіт ВМС ЗС України капітан 2 рангу Олександр Коротун. Роботи виконувалися силами та засобами спільного українсько-російського суднопідйомного загону. Поблизу мису Тарханкут часто панують сильні вітри, що обумовлює підвищене хвилювання морської поверхні.

– Інколи водолазам та екіпажам суден доводилося працювати при хвилюванні моря у 3-4 бали по шкалі Бофорта. До того ж, глибина 52 метри є дуже незручною для проведення робіт водолазами, адже, використовуючи легководолазне спорядження, люди працювали на цій глибині протягом 15 – 20 хвилин, після чого для проведення декомпресії потрібно було багато часу для виходу на поверхню, – зазначив капітан 2 рангу Олександр Коротун.

Згідно з планом підводно-технічних робіт вивчалася місцевість навколо затонулого човна, його положення на ґрунті, перевірявся стан корпусу. Обстеження району виконувалося за допомогою телекерованого обладнання. У районі кормової частини рубки були виявлені артилерійські снаряди калібру 45 мм. Водолази знали, що під час трагедії на борту підводного човна знаходився боєзапас.

Відео дня

Слід наголосити, що найбільш складні підводно-технічні роботи виконувалися водолазами Чорноморського флоту. Це обумовлено наявністю у російських рятувальників більш досконалого і зручного для цих глибин обладнання. Зокрема, рятувальний підйомний “дзвін”.

Для проведення підводних робіт на глибинах більше 60 метрів Центру пошукових та аварійно-рятувальних робіт українських ВМС потрібні додаткові засоби, зокрема, судно з рятувальним підводним апаратом і барокомплексом, водолазне спорядження, у якому замість стислого повітря використовується спеціальна хімічна суміш.

– Це питання сьогодні актуальне, адже Військово-Морські Сили мають у своєму складі підводні сили, а тому оснащення рятувальних служб повинне підвищуватися, – відзначив капітан 2 рангу Олександр Коротун.