"Делфі" прибрали з пляжу / фото Владислав Криклbй, Facebook

Остаточна сума збитку від витоку забруднюючих речовин із затонулого в Одесі танкера Delfi становить 453 тисячі гривень.

Про це повідомив голова Державної екологічної інспекції України Андрій Мальований у Facebook.

«Судно остаточно транспортували з місця аварії – з акваторії пляжу «Дельфін» біля Одеси. Загальна сума збитків внаслідок витікання забруднюючих речовин складає 16,3 тис. доларів (близько 453 тис. грн). Ця сума остаточна», - написав він.

За його словами, лабораторні дослідження, проведені фахівцями ГДК в Одеській області, виявили перевищення нормативних значень ГДК за вмістом у воді нафтопродуктів. Їх показник 10 вересня становить 0,09 мг / дм3.

"Претензія судновласнику на добровільне відшкодування збитків вже спрямована", - зазначив Мальований.

Він зазначив, що збитки за потрапляння однакової кількості нафтопродуктів і пальмової олії у водойму однакові.

"Хоча нафтопродукти несуть набагато більшу шкоду екосистемі, ніж масло", - додав він.

За його словами, Держекоінспекція розробляє проекти законодавчих змін, щоб сума збитків за такі кричущі порушення, як розлив нафтопродуктів в акваторії моря, склала дійсно значну суму.

«Власники суден повинні боятися скидати у воду небезпечні речовини через загрозу стягнень мільярдів гривень. Тільки так зможемо уникати таких ситуацій, як з танкером Delfi, який транспортували лише через рік після аварії», - підсумував голова Державної екологічної інспекції.

Історія з танкером "Делфі": що відомо

  • У листопаді 2019 року в Чорному морі біля Одеси, в районі пляжу «Дельфін», зазнав аварії танкер «Делфі» (Delfi) з трьома українцями на борту.
  • У результаті аварії було забруднено узбережжя, витоки нафтопродуктів почастішали з настанням літа.
  • Судновласник пообіцяв забрати танкер з пляжу ще до 31 березня, потім терміни переносилися. Останні спроби в кінці липня завершилися невдачею.
  • 26 липня комісія з ТЕБ та НС Одеської ОДА визнала ситуацію з «Делфі» надзвичайною. Судновласнику відмовили у продовженні робіт.
  • 10 серпня було підписано тристоронній договір між АМПУ, компаніями «Краншип» і «Бруклін-Київ» і здійснено ряд підготовчих робіт.
  • Роботи з підняття судна виконувала «Краншип», а «Бруклін-Київ» фінансувала угоду.
  • 26 серпня «Делфі» поставили на рівний кіль.
  • 1 вересня Господарський суд Одеської області заарештував судно за позовом АМПУ.
  • Вранці 10 вересня танкер забрали з одеського пляжу.