Вчені не встигають досліджувати нові види рослин, вони постійно вимирають / studentperspectives.wordpress.com

Серед кожних п'яти видів рослин у світі два - на межі вимирання через знищення дикої природи. Про це свідчить нове міжнародне дослідження. Рослини й гриби лежать в основі життя на Землі. Але вчені кажуть, що тепер їм доводиться змагатися з часом, щоб знайти й визначити види перед тим, як вони будуть назавжди втрачені.

Читайте такожНа Тайвані вчені "полюють" за рідкісними видами рослин (фоторепортаж)За словами вчених, невідомі види були невикористаною "скринькою зі скарбами". Вони могли стати джерелом продуктів харчування, ліків, біологічного палива, які б допомогли вирішити численні проблеми людства. Не виключено, що якийсь з видів міг би допомогти в боротьбі з пандемією коронавірусу чи іншими інфекціями, - пише The Guardian. Більше 4 тисяч видів рослин і грибів були відкриті лише в 2019 році. Наприклад, в Європі й Китаї були виявлені 6 нових видів, споріднених з цибулею й часником. В Каліфорнії вчені знайшли 10 родичів шпинату і 2 нові рослини, близькі до маніока їстівного. Потенційно виявлені нові рослини можуть допомогти забезпечити стійкі врожаї в майбутньому, попри кліматичні зміни.

Нові медичні види включають миколайчики, знайдені в Техасі й здатні лікувати запалення, новий вид полину з антималярійною дією з Тибету й три варіанти енотери дворічної.

"Ми б не змогли вижити без рослин і грибів. Все живе залежить від них. І настав час відкрити цю скриню зі скарбами", - сказав директор Королівського ботанічного саду в К'ю (RBG Kew) професор Александре Антонеллі з Великої Британії. RBG Kew очолив дослідження, яке об'єднало 210 вчених з 42 країн.

"Кожного разу, коли ми втрачаємо види, ми втрачаємо можливості для людства. Ми програємо в гонці з часом, втрачаючи види швидше, ніж ми можемо їх знайти й назвати", - додав вчений.

Читайте такожХом'як звичайний опинився під загрозою вимиранняООН минулого тижня вказала на те, що уряди по всьому світу провалили завдання стримати втрату біологічної різноманітності впродовж останнього десятиліття. Дослідники заснували свої оцінки щодо частки видів під загрозою вимирання на даних Червоного списку Міжнародного союзу охорони природи. Але з 350 тисяч відомих людству видів реальна оцінка була проведена лише у випадку невеликої частини. Тож дослідники використали наукові статистичні техніки для заповнення прогалини в даних. Вони також застосували штучний інтелект для оцінки потенційної ситуації в маловідомих регіонах.

"У нас тепер є засоби штучного інтелекту, які приблизно на 90% точні. Це достатно, щоб можна було сказати: ось цей регіон містить багато видів, які досі не були оцінені, але майже напевне вимирають", - сказав старший дослідник RBG Kew Еймір Нік Лугадха.

За його оцінками, з 1750 до 2019 року на Землі повністю вимер 571 вид рослин. Хоча реальна цифра, швидше за все, значно вища. Ще чотири роки тому у звіті про "Стан рослин" йшлося, що кожен п'ятий вид на Землі під загрозою вимирання. Але новий аналіз виявив, що реальна загроза значно вища.

Читайте такожПандемія COVID-19 стала причиною "великої паузи" – науковці заінтригованіГоловна причина втрати рослин - це знищення дикого середовища, де вони існували, заради створення ферм, - пише The Guardian. Також надмірне збирання врожаїв з диких рослин, будівництво, види-шкідники, забруднення й посилення кліматичної кризи теж грають роль у вимиранні видів.

Мільярди людей залежать від ліків на рослинній основі. Але нове дослідження виявило, що 723 види, які використовуються в медицині, зараз на межі зникнення. Серед них вид під назвою Brugmansia sanguinea з сімейства пасльонових. В Південній Америці його використовували для лікування порушень в системі кровообігу. Тепер в дикій природі ця рослина просто не існує. Така ж доля спіткала і Nepenthes khasiana, яку використовували для лікування захворювань шкіри.

Вас можуть також зацікавити новини: