
Організатори щорічної конференції Game Developer Conference опублікували новий звіт про стан ігрової індустрії за 2025 рік, заснований на опитуванні понад 3000 розробників.
Хоча ПК-геймінг не раз "ховали", він продовжує доводити свою актуальність. Ба більше, результати показали, що 80% опитаних зараз розробляють ігри саме для ПК, це значне зростання порівняно з торішніми 66%.
Цікаво, що ПК залишається домінантною платформою вже кілька років: 2020 року на ній працювали 56% розробників, 2021 року цей показник зріс до 58%, 2022-го - до 63%, а 2023-го сягнув 65%. Але стрибок до 80% цього року став справжнім рекордом.
У звіті GDC зазначається, що популярність ПК може бути пов'язана з успіхом таких пристроїв, як Steam Deck. Хоча платформа Valve не розглядалася окремо в опитуванні, 44% розробників назвали її серед платформ, які їх цікавлять.
Серед інших причин зростання популярності ПК в індустрії називають простоту доступу до розробки. Створення ігор на комп'ютері не потребує великих вкладень: достатньо вивчити мову програмування, заплатити 100 доларів за розміщення в Steam, і гра вже може знайти свого гравця. У 2024 році на платформі було випущено майже 19 тисяч нових ігор, не дивно, що ПК залишається вибором номер один.
Однак опитування GDC не позбавлене обмежень. Велика частина учасників - це розробники зі США, Канади, Великої Британії та Австралії. Великі ринки, такі як Китай і Японія, практично не представлені, що створює деяку упередженість результатів. Наприклад, мобільний геймінг, популярний в Азії, виглядає недооціненим у звіті.
Незважаючи на такі обмеження, очевидно, що ПК залишається основним вибором для розробників. Однак індустрія стикається з труднощами: згідно з тим же звітом, 10% опитаних повідомили про скорочення у 2024 році, а 4% заявили, що їхні студії закрилися.
Раніше ми розповідали, що Epic Games розширює свій лаунчер і тепер роздаватиме безкоштовні ігри тепер ще й на мобілках.