
Psychonauts, культова гра про мандри в підсвідомість і боротьбу з емоційним багажем, цього року відзначає своє 20-річчя. На честь ювілею творець гри Тім Шейфер розповів, що надихало його при створенні проєкту, який став поворотною точкою не тільки для нього, а й для жанру 3D-платформерів.
Шейфер почав кар'єру в LucasArts, де працював над квестами Grim Fandango і Full Throttle, але все змінилося після знайомства з Super Mario 64. Він згадує, як уперше просто нахилив стік - і персонаж одразу побіг у потрібний бік. Це просте, але революційне відчуття керування назавжди змінило його підхід до ігор:
"Я подумав: 'А навіщо мені взагалі робити point-and-click, якщо я можу просто взяти геймпад і рухатися?' Я захотів створити консольну гру, з персонажами, екшеном і при цьому з історією".
Пізніше на нього вплинули й інші хіти тієї епохи: Final Fantasy VII, The Legend of Zelda: Ocarina of Time, ігри, де управління персонажем реалізовано безпосередньо, а при цьому зберігалися оповідь, загадки та емоційні сцени. Саме тоді він усвідомив, що хоче залишити класичні квести і спробувати себе в новому форматі - динамічному, але все ще глибоко сюжетному.
Однак Psychonauts - не просто продукт впливу великих хітів. Натхненням стали і менш відомі проєкти. Наприклад, Skies of Arcadia для Dreamcast: Шейфер запозичив механіку видобутку ресурсу з-під землі. Також на проєкт вплинули хорор-екшен The Suffering, естетика The Nightmare Before Christmas, картини Джо Соррена, і навіть романи Харукі Муракамі.
Головний герой Разпутін теж зібраний з культурних уламків: його проблемні стосунки з батьком відсилають до фільму Dreamscape (1984), а цілеспрямованість і прагнення "виправляти розум" натхненні картиною "Легенда про Червоного дракона" з Джетом Лі.
Через двадцять років вплив "Психонавтів" все ще відчувається, і не тільки в продовженні Psychonauts 2, а й у сотнях інших проєктів, натхненних її унікальним стилем і підходом.
Раніше Тім Кейн розповів, що маркетологи хотіли, щоб перший Fallout був клоном Diablo. Але рекламники швидко змінили думку після того, як розробник розповів, скільки це коштуватиме.