Стало відомо, хто звернувся до правоохоронців через нові сенсорні кнопки в Раді / Иллюстрация REUTERS

Перший заступник керівника Апарату Верховної Ради України Володимир Слишинський заявляє, що це він звернувся до правоохоронців щодо сенсорної кнопки в парламенті.

Як передає кореспондент УНІАН, про це він сказав в коментарі журналістам.

Читайте такожСБУ: у Раді проводиться розслідування та оперативні заходи

Відео дня

На питання, чи це він запросив до парламенту представників СБУ та ДБР, Слишинський зазначив, що вони приходили брати його пояснення і їм необхідно було провести невідкладні слідчі дії. “І я, як посадова особа, дав добро на проведення зазначених слідчих дій”, - сказав він.

Слишинський уточнив, що він повідомив силовиків про те, що “відбуваються дії, які спрямовані на, з моєї точки зору, вчинення злочину”.

На уточнення, чи це він впустив представників органів, Слишинський сказав: “Так”. Він пояснив, що є певні випадки, в яких необхідне було б рішення суду для цього. Зокрема, якби чинився супротив з боку працівників Апарату.

“Ніякого спротиву не було. Вони підійшли, попросили. Я на законних підставах їх допустив і написав з цього приводу письмову заяву про те, що я надаю згоду, щоб вони зайшли і оглянули все”, - пояснив представник Апарату.

На питання щодо того, що наразі йшлося лише про тестування сенсорної кнопки, Слишинський зазначив, що “реально йшла мова про запровадження, а це вже зараз починають говорити, що хотіли тестувати”. “Але перед тим, як запроваджувати, треба протестувати”, - додав Слишинський.

Також на питання, чи відсторонили його від роботи, представник Апарату зазначив, що цієї ночі було видано розпорядження про проведення відносно нього службового розслідування і відсторонення його від посади на 2 місяці.

На уточнення, хто саме хотів зараз впроваджувати сенсорну кнопку, Слишинський зазначив, що йдеться про тих, хто “зараз безпосередньо здійснює управління Верховною Радою”. “Якби дійсно було бажання запровадити сенсорну кнопку... (цьому нічого не заважало — УНІАН) зробити це в будь-який момент протягом усіх років керування Парубієм. Для цього було достатньо декількох днів. І ці всі розмови про те, що це необхідно робити лише у міжсесійний період, - це не відповідає дійсності. Тому що тут вносилися зміни на програмному рівні і для цього достатньо було всього лише декілька днів”, - пояснив представник Апарату.

За словами Слишинського, ще при тестуванні сенсорної кнопки у 2013 році було встановлено, що кнопка не гарантує безперебійної роботи і персонального голосування. “Саме тому було відмовлено”, - додав він і зауважив, що ще у 2014-му році розробник “відмовився підтримувати систему”.

Відповідаючи на питання щодо впровадження системи “Рада-4”, він зазначив, що у ній також ідеться про сенсорну кнопку, а не біометрію. Крім того, за його словами, вона не дозволяє працювати з документами.

На питання, чому він саме зараз звернувся до правоохоронців, Слишинський наголосив: “Коли на мене чинився тиск, я відмовляв. Ну, ще коли не було активних дій, я думав, що все ж таки люди не підуть на незаконні дії. Але коли я побачив, що вже люди пішли на незаконні дії, мені довелося повідомити правоохоронні органи”.

На уточнення, що він називає незаконними діями, представник Апарату зауважив, що йдеться про те, що “всупереч законодавству і всупереч технічним нормам — запровадження сенсорної системи голосування виключно сенсорною клавішею”. “І ніякої альтернативи не передбачалося. І це не відповідає як регламенту, так і технічним нормам”, - наголосив він і підкреслив, що ресурс системи “Рада-3” був вичерпаний ще у 2012 році, а сенсорної клавіші — понад 11 років.

Слишинський підкреслив, що термін експлуатації елементів, які у ній знаходяться - 10 років і це загрожує тим, що система взагалі в будь-який момент може вийти з ладу.

Раніше спікер Ради Андрій Парубій заявив, що співробітники СБУ та ДБР в рамках розслідування кримінального провадження, яке стосується запровадження в роботу сенсорної кнопки для блокування неперсонального голосування, без санкції суду прийшли до ВР і заблокували роботу технічної служби.